tidsforbrug ved at trække en ledning?

heysa ..

jeg har haft en elektriker til at trække en ca. 3m.
lang ledning fra et kraftstik til en opvaskemaskine.
ledningen / kablet blev samlet i en stikdåse...

nu har jeg modtaget en regning på det udførte..
han var det kun 30 min. men der står 1.5 time på
fakturaen .. og jeg kan i min vildeste fantasi ikke
forestile mig at det i deres verden tager 1.5 time
at lave - ville selv have lavet det, men loven kræver
at det er en elektriker der gør den slags...

hvad gør jeg lige i denne her situation?

.. Schioler ..

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Der kommer jo også kørsel på, har Elektrikkeren så måske brugt 3 kvarter på arbejdet, og 3 kvarter på kørsel-
Det er ofte uforholdsmæssigt dyrt, at få udført små opgaver.

Men ring da og snak med Elektrikkeren, måske vil de slå lidt af prisen

mvh jens

det skal siges at han var på stedet for han havde sat en
emhætte op også den blev faktureret til boligselvskabet
og han tilbød derfor at trække kablet til opvaskeren med det samme..

.. Schioler ..

Ja så ville jeg helt sikkert klage hvis jeg var dig. Det tager ca 10-15 min at udføre det du beskriver. Og har han brugt en halv time, så skal han da ikke fakturere dig for det 3 dobbelte. Og da slet ikke når han var der i forvejen. han skriver sikkert kørselstid på begge opgaver for lige at score lidt ekstra.. Han er nok en af dem der kan arbejde 10-12 timer på en 8 timers arbejdsag :p
jeg har talt med dem og sagt at de ku de glemme..
jeg fik dem til at gå 50% ned i pris..
så det er ok

.. Schioler ..

Skrevet af Illisher på 07 okt 2011 17:00
Ja så ville jeg helt sikkert klage hvis jeg var dig. Det tager ca 10-15 min at udføre det du beskriver. Og har han brugt en halv time, så skal han da ikke fakturere dig for det 3 dobbelte. Og da slet ikke når han var der i forvejen. han skriver sikkert kørselstid på begge opgaver for lige at score lidt ekstra.. Han er nok en af dem der kan arbejde 10-12 timer på en 8 timers arbejdsag :p

Hvordan kan du sige det tager 10-15 min på opgaven med så lidt beskrivelse??

3 m kabel der måske skal trækkes gennem et skab eller 2... Kabel plus diverse der skal hentes i bilen...  op og ned af trapper hvis det er en lejlighed på 5 sal... Desuden er der test af stik og hpfi efter opsætning at ny stik/dåse.... 

Tid der føles som 30 min var måske nærmere de 40 min???

Ik ment som et surt opstød, men idag er det svært at nå at lave tingene på under en time

Annonce
der vil jeg giv marmada ret, det er svært ud fra så få oplysninger og sige hvor lang tid opgaven tager, men lad os antage,

men og trække et kabel er ikke altid det samme som og smide en forlængerledning hen over gulvet.

men syntes selvf. det lyder helt forkert han kan skrive 3timer hvis det har taget 30min.

og det har de oj så også kunne se ellers havde de nok ikke givet 50% på regningen,'

men hvad begrunde de rabatten med?
Hej

Som udgangspunkt vil jeg mene at du skal konfrontere den pågældende elektriker om at han kun var ved dig i X antal minutter for jeg er af den overbevisning at da elektrikeren om aftenen skulle skrive sin ugesedel havde han lidt tid han skulle have under et ordre nr og det blev så lige dit nr..

Preben
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis