Pas på løstliggende plovskær...

Hej Lds'ere

Vil lige bringe en advarsel, samt en lille efterlysning..

Tirsdag eftermiddag d. 4 oktober forlader jeg arbejdet i Hårby på sydfyn og kører mod Odense. Efter få kilometer ser jeg lidt jord på vejen, tja det er der jo massere af lige for tiden - Dette jord var dog ikke kun jord og ikke særligt fladt, næ det var et fint plovskær (tror jeg det hedder) og inden jeg når at reagere ryger Mondeo'en hen over med en grim lyd til følge...

I bakspejlet ser jeg et fint spor af olie og kølevand, så vælger at stoppe bilen, så resten af olien og vandet kan løbe af.
Min første tanke var: "Nå der røg et bundkar og en køler"..

Det var dog ikke tilfældet.

Et stk. plovskær + et stk. Mondeo = et stk. totalskadet Mondeo...

R.I.P. Mondeo - Vi havde 40.000 gode kilometer sammen  

Køler, oliekøler, forbro, oliefilterhus, bundkar, 1 fælg, forkofanger, samt div. små ridser og buler hen under bilen.

Mere skulle der ikke til at trække stikket ud på en Mondeo fra 2001.. Den havde da også gjort det godt med sine 425.000 km på klokken.

Iøvrigt, hvis i kender nogen, der kender nogen fra Hårby-egnen, der ejer nedenstående, så hører jeg, eller mit forsikringsselskab, da gerne fra jer

Så pas på løstliggende plovskær derude

God weekend.

Mvh. Martin (der skal kigge efter ny bil i weekenden)
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Av det var da godt nok uheldigt, men du må kunne finde ejermanden på en af de nærliggende gårde !
Tjaa, det mente jeg også. Jeg har haft kontakt til 5 gårde i området, men der var ikke nogen der umiddelbart ville kendes ved det.
Jeg ville tage plovskæret med hjem i går for at lave en efterlysning, som jeg kunne hænge op i den lokale brugs, men det var blevet samlet op i løbet af dagen. Jeg skulle bare have taget det med fra starten af, men det tænkte jeg ikke lige over.

Det er lidt som at lede efter en nål i en høstak og der er nok ikke nogen der melder sig frivilligt. Dem jeg har snakket med ved hvor jeg arbejder, så man kan håbe på at personen henvender sig. ( Det var vist en naiv tanke fra min side af :o)
Var der ikke et jordspor fra marken og hen til der hvor du havde din ulykke, for det at finde en bondemand der rydder op efter sig på vejen er vel lige så sjældent på fyn som her på vestsjælland, jeg ser det ikke så tit.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Jeg mente at der var hjulspor, men da jeg tjekkede dagen efter, var der ingenting. Udover div. plastdele fra min bil :o)
Jeg kan ikke lade være med at tænke på om jeg alligevel har snakket med "den skyldige", for efter jeg havde spurgt om de mon havde kørt på stedet med plov og de havde tilkendegivet at de ikke havde kørt der, har jeg fortalt min historie og også hvor det skete. Så jeg har sådan set fortalt hvor den lå henne, så den var nem at finde bagefter for "den skyldige".

I sådan en situation er man glad for sin kaskoforsikring.
Det plovskær, som ligner en forplov, har ikke været brugt i lang tid. Var det noget frisk tabt, ville det formentlig have været brugt til at pløje med, og så ville det have været blankt og ikke fyldt med gravrust, som det du viser.
Du skal nok hellere koncentrere dig om at finde en skrothandler, som har tabt det fra sin lastbil.

Med venlig hilsen
ktm

Uh, der blev høstakken lige pludselig meget større... Jeg kan godt se at den nok ikke har været brugt, når den er så rusten.

Ja, så blev jeg lige lidt mere glad for min kaskoforsikring. :o)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis