Uha det er koldt

'Bag altid duggede ruder...'

Hejsa herinde

Jeg har en VW Vento af ældre årgang, der har fået et problem. Varmen virker ikke. Det er efterhånden ikke så smart når ruderne dugger. Er det mekanisk styret, så jeg selv kan gøre noget ved det eller sidder der en motor, som evt skal skiftes?

Mvh

Kasper
'Bag altid duggede ruder...' Hejsa herinde Jeg... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan skylle dette varmelegeme igennem med kaustisk soda vha en elektrisk pumpe.
Find en robust 12V cirkulationspumpe. Lav en blanding med vand og en god sjat kaustisk soda.
Pil begge slanger af varmelegemet ude i motorrummet og forbind nogle slanger mellem pumpen og studsene til varmelegemet og lad pumpen arbejde med blandingen i en halv times tid.
Det var enormt så meget sort snask jeg fik ud af en bil, jeg gjorde det på for et års tid siden, og sikke en herlig varme jeg fik efter den tid.
Stik ikke fingrene i blandingen og lad være med at hælde det i øjnene.

Med venlig hilsen
ktm

 

det er sikkert fint nok at skylle varme apparatet igennem men tvivler på at det er det er galt!!
Der går to slanger ind i bilen ude fra motorrummet prøv lige at se om der ikke sidder en plastik dims der på hvor at der går en lille slange fra den ene slange til den anden.Hvis der sidder denne plastik dims piller du bare den af på begge slanger og erstatter det stykke hvor plastik dimsen sad med to stykker ½ tommer jern rør på ca 8 cm og så lige 4 spændebånd og i løbet af 15 minutter har du varme i bilen igen
obs bilen bør ikke være varm ved dette indgreb

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
kan i øverigt se at du ikke bor så langt fra mig af hvis det ikke lykkes dig at få det til at virke skal du være velkommen til at kigge forbi

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Jeg prøver om jeg kan få det skyllet efter imorgen og ser om det hjælper. Den der med 1/2 tommer jernrør osv, den lyder lidt for avanceret til at jeg vil kaste mig ud i det, men kan godt være at jeg gør brug af dit andet tilbud.

Mvh

Kasper
Badebukser og paraply i drinks - det er en tropisk fest nu. Mange tak for hjælpen Rene
det var så lidt.Det er nu osse temmelig træls at sidde og fryse i den kolde tid

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Må vi andre ikke få at vide, hvad der løste problemet?

Med venlig hilsen
ktm

 

vil lamellerne ikke gro til i løbet af kort tid igen? Med mindre det var i plastkoblingerne begroningen sad?

 

problemet var at den lille el motor der skulle åbne spjældet så der blev blæst luft igennem varmeapparat havde taget livet af sig selv og derfor åbnede spjældet ikke

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis