Værkstedsbeklædning

Hej

Ville høre om der har affaring eller ved hvad der ville være bedst af plader at beklæde mine vægge i mit værksted.syntes det er svært da de jo skal holde til at hænge noget op div steder.

Venligst Jesper

 jesper

27 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad har du af vægge nu - beton, træ, musten eller?
Hvad skal du hænge op - tavler til værkøj, hylder eller konen?

Hvis det er konen skal det nok være noget der ikke giver splinter i bagdelen :-)

Personligt er jeg til gips.

/Mulle

 

 

 

Jeg valgte at bruge 16mm spånplader til væggene, det var bla prisen som betød noget, jeg skulle bruge 16 plader, så det var blevet en del dyrere med krydsfiner eller OSB.

Jeg har ingen planer om at skulle have en masse hængende på væggene, sevfølgelig er det til at sætte ting op.
Jeg har lavet en lægte konstruktion som pladerne sidder på, og har ikke spartlet skruerne, så man stadig kan se hvor det er til at fange en lægte, hvis der skal skrues noget størrere op ;-)

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg har regler som skillet vil bare være sikker på det kan holde værktøj hylder tavler osv tænkte på 22 mm spåndplader med fjerog nod

 jesper

22 mm - ingen højere. .o)

12 mm på lodret skelet pr 40 cm . Uden not og fer, det er det billigste. Det kan du hænge hvad som helst op i. Osse din gamle Jacuar E-type fra 1968 – den skal alligevel gøres fast til reglerne. :o)
Gips det holder da ikke meget og hvis man skal have hængt noget op

 jesper

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Det der virker for mig er.
en dampspær, en 18mm krydsfiner, da denne er mere holdbar end spånplade og herefter en vådrumsgips. så det er mostandsdygtig over for fugt. som godt kan opstå i en garage.

MVH

Drdante

Jeg har brugt 18 mm, tagkrydsfiner og så givet dem Junkers hvidunder og gulvlak.

Så er der da noget at skrue tingene fast i, som jeg lige husker, kostede pladerne ikke det helt vilde.

mvh jens

12 mm spånplade jo.
Hvorfor ikke bygge væggen op af 6" egetømmer sat ved siden af hinanden så væggen er massiv, og så 3 lag fibergips uden på. Så kan det holde til værkstedstavlen med håndværktøj, og hvis man skal hænge cyklerne op.

http://www.lyrk.dk
Ha-ha, nemlig ja, Naver.
Det kan impelthen ikke blive for godt når gaffelnøglesættet fra Onkel Harald skal hænges op.
Der er yderligere 17 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også