Puch Maxi Problem (den var ny, hva?)

Hej kære forum!

Jeg håber virkelig, at I kan hjælpe mig!


Jeg har købt en fantastisk Puch Maxi K fra årgang 82-88

I starten (1½ måned) kørte den uden problemer. Så kom der problemer med lyset, at det kun var det forreste der virkede, og så den bagerste. Og nu har bagpæren sprunget 2 gange, og den forreste kan finde på at gå ud, når man kører.

Men det værste er, at når jeg kører, så kan jeg køre 1 til max 2 km, og så begynder den at gå ud. Et par uger siden, skete det da jeg ikke havde meget benzin tilbage, men nu gør den det konstant.

Jeg har renset karburatoren og justeret lidt på svømmeren, fordi benzinen flød hele tiden ud. Her i dag prøvede jeg så at skrue lidt på luftskruen, og det resulterede så i, at den kan starte med choker, stå i tomgang, men når man giver den gas, kører den lidt og går ud.

Noglegange er den også på vej til at gå ud, hvis man giver den gas uden choker.
Det lyder, som om at den får for meget luft, men det hjalp ikke at skrue på luftskruen?

Kan I hjælpe mig? 
Hej kære forum! Jeg håber virkelig, at I kan... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Okay, jeg vil gå ud og justere tændingen og skifte pakningerne i løbet af denne uge.
T-Hansen har lukket i dag, så jeg kan ikke købe pakninger i dag.

Tændings-tidspunktet skal være 1mm før top
Betyder det, at platinerne skal røre hinanden, når stemplet er 1mm fra at være i top-position?

Mange tusind tak for jeres hjælp indtil videre!!!
Okay, så platinerne skal være på max "gab" - altså 0.35-0.45 - når stemplet er 1 mm fra top?
håndværkeren.

det er  korakt.!

matin.... .

hvis du siger 0.35 0.45. så kan man bruge kompromisset 0.40.
og åpnes 1 mm. får top.
og ankerpladen justeret i lige midten af "hullet" eller midterte streg.!
Hey gutter, jeg tjekkede cylinderen og svinghjulet i dag.
Kunne ikke få svinghjulet af, men får en svinghjulsaftrækker senere på dagen, så vil jeg se på platinerne lidt nærmere.
Med af hvad jeg så, så åbnede de præcist, når de skulle.

Men jeg har forhåbentlig fundet løsningen til mit problem:
Der mangler en pindbolt nede i cylinderen, og den får jeg hjem også senere på dagen, for kompressionen er ikke vældig god lige nu.

Kan det passe?
Annonce
Og det gik overhovedet ikke i dag
Fik skiftet platinerne, men kunne overhovedet ikke indstilles længere.

De åbner ikke længere, hvad kunne jeg have gjort?
Og der kommer helle ikke gnist nu (sjovt nok).

En platine har 2 "næb". Den øverste, er den man burde kunne justere, men den nederste burde sidde fast, ikke?
Men min følger bare med, hvordan kan de være? Og hvad skal jeg gøre, for at få den til at sidde?..
Se det koster godt nok klejner, men du vil vel hellere køre end sidde med problemer med en gammel knallert. Så smut nu ned til knallert mekken og få ham til at lave det, så kommer du ud at kører medens det stadig er vejr til det.
Hmmm, vil nu helst undgå en mekaniker - det har jeg sgu ikke penge til
Har næsten allerede brugt de fleste af mine penge på reservedele, og har en smule tilbage.

Men hvorfor vil platinerne ikke sidde fast? Eller er det bare og bevæge ankerpladen, så platinen bliver "spændt"?
Har fået den til at virke
Rykkede platinerne højere op, så de åbner og lukker nu. (Satte de gamle i)
Og den kan også tænde nu, men den var noget, som sad fast i karburatoren, så jeg gav den en omgang trykrens, og der fløj en lille hvid lort ud

Men den lækker stadigvæk olie, og det gør den, fordi topstykket ikke er spændt godt nok fast, FORDI den ene pindbolt ikke kan sidde fast i gevindet, da det er smadret.
med den ene pindbolt skal du have boret op og satte en ny gevindbøsning i motorblokken. så det bliver tæt i topstykket.!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis