Puch Maxi Problem (den var ny, hva?)

Hej kære forum!

Jeg håber virkelig, at I kan hjælpe mig!


Jeg har købt en fantastisk Puch Maxi K fra årgang 82-88

I starten (1½ måned) kørte den uden problemer. Så kom der problemer med lyset, at det kun var det forreste der virkede, og så den bagerste. Og nu har bagpæren sprunget 2 gange, og den forreste kan finde på at gå ud, når man kører.

Men det værste er, at når jeg kører, så kan jeg køre 1 til max 2 km, og så begynder den at gå ud. Et par uger siden, skete det da jeg ikke havde meget benzin tilbage, men nu gør den det konstant.

Jeg har renset karburatoren og justeret lidt på svømmeren, fordi benzinen flød hele tiden ud. Her i dag prøvede jeg så at skrue lidt på luftskruen, og det resulterede så i, at den kan starte med choker, stå i tomgang, men når man giver den gas, kører den lidt og går ud.

Noglegange er den også på vej til at gå ud, hvis man giver den gas uden choker.
Det lyder, som om at den får for meget luft, men det hjalp ikke at skrue på luftskruen?

Kan I hjælpe mig? 
Hej kære forum! Jeg håber virkelig, at I kan... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
martinandrovich
martinandrovich Trådstarter
39 8560
Okay, jeg vil gå ud og justere tændingen og skifte pakningerne i løbet af denne uge.
T-Hansen har lukket i dag, så jeg kan ikke købe pakninger i dag.

Tændings-tidspunktet skal være 1mm før top
Betyder det, at platinerne skal røre hinanden, når stemplet er 1mm fra at være i top-position?

Mange tusind tak for jeres hjælp indtil videre!!!
Neeeeej ! Platinerne skal åbne lige nøjagtigt 1 mm. før stemplet når toppen i motorens omdrejnings retning.
martinandrovich
martinandrovich Trådstarter
39 8560
Okay, så platinerne skal være på max "gab" - altså 0.35-0.45 - når stemplet er 1 mm fra top?
Annonce
Annonce
håndværkeren.

det er  korakt.!

matin.... .

hvis du siger 0.35 0.45. så kan man bruge kompromisset 0.40.
og åpnes 1 mm. får top.
og ankerpladen justeret i lige midten af "hullet" eller midterte streg.!
martinandrovich
martinandrovich Trådstarter
39 8560
Hey gutter, jeg tjekkede cylinderen og svinghjulet i dag.
Kunne ikke få svinghjulet af, men får en svinghjulsaftrækker senere på dagen, så vil jeg se på platinerne lidt nærmere.
Med af hvad jeg så, så åbnede de præcist, når de skulle.

Men jeg har forhåbentlig fundet løsningen til mit problem:
Der mangler en pindbolt nede i cylinderen, og den får jeg hjem også senere på dagen, for kompressionen er ikke vældig god lige nu.

Kan det passe?
martinandrovich
martinandrovich Trådstarter
39 8560
Og det gik overhovedet ikke i dag
Fik skiftet platinerne, men kunne overhovedet ikke indstilles længere.

De åbner ikke længere, hvad kunne jeg have gjort?
Og der kommer helle ikke gnist nu (sjovt nok).

En platine har 2 "næb". Den øverste, er den man burde kunne justere, men den nederste burde sidde fast, ikke?
Men min følger bare med, hvordan kan de være? Og hvad skal jeg gøre, for at få den til at sidde?..
Annonce
Se det koster godt nok klejner, men du vil vel hellere køre end sidde med problemer med en gammel knallert. Så smut nu ned til knallert mekken og få ham til at lave det, så kommer du ud at kører medens det stadig er vejr til det.
martinandrovich
martinandrovich Trådstarter
39 8560
Hmmm, vil nu helst undgå en mekaniker - det har jeg sgu ikke penge til
Har næsten allerede brugt de fleste af mine penge på reservedele, og har en smule tilbage.

Men hvorfor vil platinerne ikke sidde fast? Eller er det bare og bevæge ankerpladen, så platinen bliver "spændt"?
martinandrovich
martinandrovich Trådstarter
39 8560
Har fået den til at virke
Rykkede platinerne højere op, så de åbner og lukker nu. (Satte de gamle i)
Og den kan også tænde nu, men den var noget, som sad fast i karburatoren, så jeg gav den en omgang trykrens, og der fløj en lille hvid lort ud

Men den lækker stadigvæk olie, og det gør den, fordi topstykket ikke er spændt godt nok fast, FORDI den ene pindbolt ikke kan sidde fast i gevindet, da det er smadret.
med den ene pindbolt skal du have boret op og satte en ny gevindbøsning i motorblokken. så det bliver tæt i topstykket.!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

  1. Puch Maxi K Problemos!
    Knallert & Scooter (20 svar)
  2. puch maxi kl
    Knallert & Scooter (3 svar)
  3. Evinrude påhængsmotor
    Bådmotorer (19 svar)
  4. Tomos quadro - Hvordan kommer jeg over de 5 km/t?
    Knallert & Scooter (8 svar)
  5. Puch Maxi Speedometer
    Knallert & Scooter (10 svar)
  6. Honda Izy motorproblemer
    Lav-Have (4 svar)
  7. Puch maxi k Vs Puch maxi 2 gear
    Knallert & Scooter (6 svar)
  8. Buskrydder
    Værktøj og maskiner (9 svar)
  9. Ny motor i LM21 10 - 20 hk
    Bådmotorer (13 svar)
  10. Puch Maxi justering
    Lav-Motorcykel (26 svar)

Populært lige nu

  1. KPK vision vs. Outline daylight
    Lav-Hus (læst 586 gange)
  2. Tilkobling af stor luftkompressor?
    Værktøj og maskiner (læst 250 gange)
  3. Efterspørgsel på brugte termiske kameraer?
    Værktøj og maskiner (læst 245 gange)
  4. Nedrivning af stald
    Lav-Hus (læst 225 gange)
  5. Taber tryk i fjernvarme gulvvarmeanlæg
    Lav-Hus (læst 559 gange)
  6. Anbefal ukrudtsmiddel til sprøjte ved siden af hækken
    Lav-Have (læst 411 gange)
  7. ca pris på nyt badeværelse
    Lav-Hus (læst 75924 gange)
  8. Klukken i afløb - manglende udluftning
    Lav-Hus (læst 316 gange)
  9. Multicutter
    Værktøj og maskiner (læst 287 gange)
  10. Eftermontage af musestop
    Lav-Hus (læst 314 gange)
Video

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis