Isolerede inderdøre? og nedgravning af elkabel

2 hurtige spørgsmål

- Ud til mit uisoleret bryggers, vil jeg gerne sætte en tætsluttende og isoleret dør. Kender I en producent eller evt. en god metode til at lave en? Udvendig karmmål ca. 190x84 cm. pt. gamle korsfeltdør.

- Hvor dybt skal et elkabel som minimun være gravet ned? Det drejer sig om ca. 25 m til en staldbygning til solcelleanlæg (forhåbentlig) og kommende værksted. 
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Døren kan jeg ikke hjælpe med........
Udover en lokal producent som jeg har været yderst tilfreds med.

http://www.danske-vinduer.dk/

Der er utallige.............

Men kablet.

Det skal 35-70 cm ned. Hvis du lægger det højere end 70 cm skal det dækkes med et dækbånd ( kraftigt - ikke bare et afmærkningsbånd ) fliser, stålrør,U profiler i jern  kan også bruges - sådan at man ikke bare lige kommer til at hugge det over.

Går du ned i 70 cm kan du nøjes med et afmærkningsbånd ca. 30 cm nede - det skal du også hvis du er under 70 cm i dybden - altså lægge det i pæn afstand over kablet -så en eventuel graver ser det inden han når kablet - en gravemaskine kan du aldrig beskytte dig imod

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Hej,
Mange standard døre, som eks. de her indvendige døre tåler ikke for godt en temperaturforskel på mere end 5 grader (på hver side af døre). hav det i baghovedet, når du vælger dør.

Held og lykke med projektet;-)
: Tømrersvenden Tak skal du have, nyttig viden :-)

Dørene hos Eisoe´s leverandør vil stå i mellem 5300 og 6500 til indvendig størrelse. Gad vide, om det ikke ville være en bedre forretning, at udvide murhullet og så købe en standard bryggersdør i jem&fix, el. lign.?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Ups.

Danske vinduer og døre laver jo slet ikke indvendige døre - det havde jeg lige glemt

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Annonce

Hej Kent

Grav ca 70 cm ned også læg kablet, derefter dækker du 10-15 cm op med jord også ligger du dækbånd på.

- Elektrikkeren


Lige nu bliv røgfri med en e cigaret

: Eiose - det havde jeg set, så prisen jeg nævner er på en pladedør udvendig. Selvom det måske vil se/opleves lidt komisk indendøre.

: Eltekniker - mange tak :-)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis