Vand i ror på L23

Vores gode ven, Camilla, har sat sin L23 hjem i haven.

Det gik fint og smertefrit ved hjælp fra en rolig og proff vognmand.

Men nu påstår onde tunger at roret skal tages af fordi det er fyldt med vand.

Jeg kan godt se problemet hvis det bliver frost.. Men kan det være rigtigt at sådan en ror ikke er vandtæt?? 
Kan man bore et hul i bunden så vandet løber ud??

Problemet er: Hvis roret skal af, så skal der fjernes nogle fliser og der skal så graves et hul.. 

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Få de huller boret, så vandet løber ud inden frosten kommer.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 

Jeg har en bekendt som har en, Contrast 36 hvor roret skulle udskiftes (fejlkonstruktion, så der var risiko for at det kunne brække af, flere havde haft det uheld)

Det var lidt af et hul, der skulle grave, så var han så "heldig" at underlaget bestod af div. murbrokker.

Så den nemme løsning her og nu, er at bore drænhul.Men det skal vel repareres, inden næste sæson?

Var en opfyldning med skum, af den ikke vandsugende type (2-komponent purskum), en mulighed? (selvfølgelig med behørrig omhu og fortrængnings huller, så roret ikke bliver "gravid")

De har noget 2-k skum her, se under selvbyg-
http://www.gordner.dk



mvh jens

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hvorfor dog have bøvl med skum, hvor man ikke engang kan være sikker på, at det fylder hele hulrummet.

Lav et par drænhuller, som du så kan forsegle med en god fugemasse.

Så kan du nemt og hurtigt bore op igen næste år, og se om der er kommet vand igen.
Glemmer du at bore op, kan fugepropperne vel blive skudt ud af frosten, så der ikke sker så meget frostsprængning?

Hilsen A

To ulykker kommer sjældent alene.
Nogen der kan sige lidt mere præcist hvor de huller skal bores.. Jeg kunne tænke på at de skal bores lodret op nede fra??

Jeg har tilmeldt mig et epoxy kursus hos west så jeg kan måske ligefrem lære at få det vandtæt..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også