Jeg har truffet en beslutning om min køkkensokkel

Hejsa folkens

Jeg har tænkt mig at lave noget - som jeg faktisk ikke kan finde billeder af nogle steder på nettet, men som jeg håber og tror på bliver ganske flot.

Byg en sokkel af glasbyggesten - de er på tilbud i Silvan i denne uge til omkring 10kr per stk.

De er 19cm høje, med en fuge i bunden til at holde den fast - vil de nok blive omkring de 19,5 cm.

På bagsiden af disse glasbyggesten, vil jeg have sat noget af det "diskressions folie" man sætter på toiletvinduer o.lign. mest af alt for at man ikke lige skal kunne kigge igennem glasbyggestenene, for hvis der nu kommer skidt inde under køkkenskabene vil det ikke se så fedt ud.

Under skabene, skal desuden males hvidt (hvorfor? - kommer senere).

Det er de klare glasbyggesten med wave som i kan se herunder.



Herefter skal der monteres en LEDBÅND som denne:


Denne skal monteres enten ovenpå eller bag glasbyggestenen, og sættes til at man stadig kan have den til at lyse - når loftslyset i køkkenet er slukket. Så der er en hygge navigationslys når det er mørkt og man skal rundt i huset. 

Hele stueetagen bliver kun køkken, alrum (spisestue) og 12m2 toilet og trappeopgang til loftet.

Planen er lidt, at man får det LED bånd til at tænde og slukke alt efter hvordan belysningen er udendørs - altså om der er mørkt udendørs. Desuden med override så man altid kan tænde det.

Et LED bånd bruger utroligt lidt strøm, 5m er cirka 35W og har en levetid på 25-50.000 timer - så jeg behøver ikke bekymre mig meget om at skulle flytte køkken for at skifte pærer

Glæder mig til at komme i gang med det, men lige på nuværende er vi igang med at hæve lofterne i køkkenet - så der er samme loftshøjde i hele huset



Vi har købt et gammelt hus, og går i gang med at sætte dette i stand - og har lavet en side der gerne skal vise hele projektet fra start til slut. VoresByg.dk Derudover er jeg freelance PHP, MySQL og JQuery programmør og står bag blandt andet Lotto og Radio Online som egne projekter

33 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder da spændende! Spændt på at se billeder når du en dag er færdig!

Med venlig hilsen
ktm

 

Hvis jeg skulle lave det trick, ville jeg nok lave den sokkel som normalt, og så bruge hvid matteret plexiglas som front istedet, det er mere ens, og da efter min mening pænere end de gyselige 70'er agtige glassten. Men igen komme an på smag. Så behøver du heller ikke at male hvidt under skabene

Mvh

Morten

Hærdtet frostet glas.
Ellers enig med Juul.
Hvis man må vil jeg meget gerne se billeder undervejs ?? .. Det ser super ud !

 The day you quit is the day you lose.
Mere fordi plexiglas nemt risses og er statisk elektrisk.

Går ud fra du mente 1870-erne! :o)
Skrevet af hpox på 05 okt 2011 17:29
Mere fordi plexiglas nemt risses og er statisk elektrisk.

Som nævnt i en tidligere tråd har jeg en brusedør af frosted 8 mm Polycarbonat......

Brusekabine bygget i " gyselige " glassten

Den bliver ikke statisk og ridser ? - ja måske - men de ses ikke

Og så er den ikke så tung som glas.


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Skrevet af Lauhansen på 05 okt 2011 16:55
Hvis man må vil jeg meget gerne se billeder undervejs ?? .. Det ser super ud !

Det skal jeg nok forsøge - jeg skal lige have sat nogle reglar, isoleret indvendigt osv inden jeg går igang med soklen
 
Skrevet af EISOE på 05 okt 2011 17:38
Som nævnt i en tidligere tråd har jeg en brusedør af frosted 8 mm Polycarbonat......

Den bliver ikke statisk og ridser ? - ja måske - men de ses ikke

Og så er den ikke så tung som glas.

Glasbyggesten er faktisk temmelig tunge, så det er vel kun en fordel ifht en sokkel? Desuden tror jeg der er lidt forskel om man gnider en nøgen krop op mod en brusedør vs om man fodsparker ind på en køkkensokkel

Vi har købt et gammelt hus, og går i gang med at sætte dette i stand - og har lavet en side der gerne skal vise hele projektet fra start til slut. VoresByg.dk Derudover er jeg freelance PHP, MySQL og JQuery programmør og står bag blandt andet Lotto og Radio Online som egne projekter

Så må det være en "forkert" dør du har fået leveret.
Alt andet lige så er plexiglas relativt blødt og statisk elektrisk.

Men plexiglas kan osse leveres i antistatisk udgave.
Og er du sikker på at døren ikke er polycarbonat. Som er væsentligt stærkere end plexiglas/akrylplade?
Der er yderligere 23 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også