Vindspærre/vindbræt

Hej Alle,

Jeg skal til at efterisolere mit hus og jeg skal have lavet en vindspærre/vindbræt.

Jeg kan se at BygTjek har nogle plader de kalder WinWin. Det virker meget hurtigt og smart, dog passer de ikke mellem mine spær og jeg vil have en del spild da de skal kortes op.

Hvis jeg vil lave et vindbræt selv hvilket materiale ville i så lave dem af? Et bræt (Skal ca. være 150mm høje) eller save dem ud af en plade? Skal der "tag" hen over det yderste af isoleringen (Flexibats) Hvordan ville i fastgøre et sådan bræt? Vinkler eller? Så skal det vel også fuges med noget silicone for at være helt tæt?

Mvh.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mener du kan gøre de med en OSB plade, også save de stykker du skal bruge. Hvis du saver dem så de skal trykkes på plads, kan du bare skumme omkring, med PU-skum..

Men mon ikke der kommer en der er klogere på området og lige kan rette til

Jesper Pedersen

Enig, hårde bats er klart det bedste valg.

Win win pladerne er fine til nybyggeri med spærafstand på 1 meter, men ellers ikke ret anvendelige.
jeg brugte bare noget 12 mm krydsfinerplade savede små stykker af lægte sømmede dem fast på spær skummede dem, lod dem gå et pænt stykke over isoleringen hvis man skal efter isolerer engang når de mener man skal have 500mm på loftet

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis