Æble te drink

Hejsa 8)

Lige et underligt spørgsmål.

Jeg købte noget æble te pulver i tyrkiet for et år siden, og jeg tænkte om der er nogen her der har erfaring med at bruge det til at lave drinks?

Jeg har overvejet at bare teste det med forskellige typer alkohol, men ville lige høre om nogen allerede har fundet gode drinks at lave med det.

På forhånd tak
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er da bare at prøve sig frem

Men i udgangspunkter ligger det vel ligefor, at se på drinks med æblejuice hvor juicen skiftes ud med æbleteen (kold). Så den hurtige er vel bare at hælde lidt vodka i.

I mere aperitifagtig version kan teen (kold) tilsættes lambrusco eller lignende boblevand.

Men æbleteen kan sikkert også anvendes varm (a la jägerthe). I den version bør der nok tilsættes calvados. Mon ikke det bliver en rigtig sjælevarmer på en kold efterårsdag. Jeg tror sgu selv jeg vil overveje at eksperimentere med en sådan til efter andejagten.
Mm det lyder faktisk lækkert, men nu er jeg også en sucker for læske der smager af æble. Har altid været vild med Apple Twist og den slags vodka.

Men når det kommer til te med vodka i, har jeg et lille tip til dig.
Jeg har tit lavet en stor kande med ingefær te, hvilket faktisk smager okay for sig selv, men hvis du lader teen køle ned og derefter tilføjer noget vodka og en lille smule dansk vand, så har du faktisk en rigtig velsmagende drink!
Prøv det endeligt. Mine gæster har altid syntes godt om det.
Jeg plejer at bruge denne ingefær te:
http://www.perchs.dk/default.asp?page=egentekst.asp&id=149
Hej Mads, havde også noget æble the med hjem fra Tyrkiet sidste år,men nu er vi løbet tør Og ungerne spørger hele tiden om jeg har købt noget nyt, har søgt på nettet, men jeg kan simpelthen ikke finde det ?! kender du er sted?
mvh Stine
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis