Advarsel - mulig fupkøber.

Jeg har en båd til salg på guloggratis og dba. Fik en sms med afsender "tedgraney10" hvor han spurgte til bådens stand og om jeg ville vende tilbage på en mail adr. Det gjorde jeg og han virkede MEGET intresseret i bådens stand og motoren. Han skrev at han ville betale over Paypal og ville arrangere transport tilbage til hans hjemland, Spanien. Jeg svarede ham jeg kun accepterede kontant betaling, og har ik hørt fra ham siden ! Ved ikke om han er real nok så derfor har jeg ikke skrevet hans mail adr her. Men pas på derude.

 The day you quit is the day you lose.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fusk.. Der er masser af den slags..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg har og har haft en del på G&G, langt de fleste handler går efter bogen. Meen nogle gange, også efter hyggelig snak, får man en sms at pengene er sendt. Her skal man ha' is i maven, for mange gange dukker der ingen penge op, så er det ikke så godt, hvis man har stolet på den flinke mand, og sendt varen. Omvendt er der jo en del, som betaler, men aldrig modtager varen. Jeg har selv meddelt G&G at nogle personer lød lidt mistænkelige, og måske andre har gjort det samme, for kort tid efter er de blevet slettede. Underligt nok har ingen udbedt sig G&G's sikre betalingsmåde overfor mig. De har ret beset løbet en risiko. Man behøver ikke at snyde sig selv, der er altid en parat til at gøre det for dig.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Selv om der advares stort set alle vegne mod disse svindlere, lader det til, at der stadig er en hel del, der ryger i fælden, siden svindlerne bliver ved.
Derfor må man vel konkludere, at det er meget vigtigt at sådanne advarsler som denne bringes med jævne mellemrum.

Især de tilfælde, hvor det handler om ganske almindelige, afgiftbelagte, danske biler, som en udlænding "forelsker" sig i, uagtet den er 3 gange så dyr, som han kunne købe den til i sit hjemland, virker som oplagt svindel!

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg så for lang tid siden en artikel hvor de skrev om hvordan man laver en paypal meddelse til modtager om at pengene er sendt og på vej.. og så kommer der aldrig en krone..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Tilfældigvis skal jeg på posthuset med varer, som er solgt. Salget er annonceret i køb/salg her på forum.
Jeg håber så, det svarer til købers forventning.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Annonce
Et fupnummer er også dette ved køb af dyre ting - biler o.l. til køber i et andet land:

Køber sender en check som ved et "tilfælde" er alt for stor i forhold til aftalte udbetaling - Køber beder derfor sælger om at overføre det overskydende beløb til købers bank i det land han bor - via kontonumre.

Fidusen er at det tager flere dage at få kontrolleret en almindelig Check (som jo i dette tilfælde er uægte) - og i mellemtiden har den flinke sælger betalt penge til købers konto uden nogen forsinkelse.

Smart   :-(
Hilsen A.

To ulykker kommer sjældent alene.
Hej !!!!
Ja jeg har så også min båd tilsalg på Gul & Gratis og SJOVT nok fik jeg den samme sms i lørdags eftermiddag
Lurede den med det samme og slettede den .........

Sidste gang var det en der skrev på min annonce inde på G & G , den blev dog meget hurtig slettede som værende FUSK/SPAM

Men kan da lige oplyse at båden er solgt her til aften ) ) )

Tim  
 
Jamen tillykke med det.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis