Stepper Driver ?

Hey alle.

Jeg er ny her inde og ville lige høre ang. et par småting. Jeg har for nogle år siden købt et halvt færdigt cnc projekt. det vil sige at bord med X og Y bevægelse der er lavet 60x60cm ca. der mangler dog noget i Z, men det er slet ikke problemet. jeg er udlært industritekniker og har arbejdet som maskinbygger i flere år, så bygningen af det mekaniske er det mindste. Men så kommer der ting som det elektriske, jeg har i sin tid rodet lidt med det, men ærligt så nåede jeg at bygge mit eget lille I/O "LPT" kort, lave lidt programmering til det og så stoppede det ved det. Nu overvejer jeg at springe lidt over det ved at købe dette:

http://www.ebay.de/itm/CNC-3-Axis-Driver-board-handle-controller-Router-kit-/250852922340?pt=UK_BOI_Industrial_Automation_Control_ET&hash=item3a67ffd3e4

Så spørgsmål 1, er såmænd bare om nogen har erfaring med dette kort, og hvis i har! hvad er så jeres vurdering af kortet? Mine motor trækker 1A ved 12V Så der skulle ikke være nogle problemer. Ps. valget er faldet lidt på dette kort da jeg har 2 uni og 1 bio-polar. Jeg har godt nok 4 stk. L297 og 4 stk. L298N IC'er liggende, men orker som sagt ikke til at lave print osv. for at komme videre.

Spørgsmål 2, Mange her inde snakker om at softwaren også koster penge? Er så noget som Mach3 ikke godt nok?

Så sidste spørgsmål 3, Alle de "færdige-byggede" kort jeg har set har kun 3 indgange til limit' det vil sige en til X og Y og Z. Hvorfor er der ikke 6 styk, sådan at der er til X+ og X-, Y+ osv. ? Kopler i dem i serie eller ? Er det fordi at softwaren er så smart at når den rammer limit' så ved den i hvilken retning den kørte sidst og så låser den kun den retning eller? Jeg spørg fordi jeg jo ville håbe at man kunne sætte maskinen til at køre "hjem" til reference punkterne ved netop at køre til limit' ?

Håber ikke det virker som alt for dumme spørgsmål.

Hey alle. Jeg er ny her inde og ville lige høre... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ps. kunne en loddekolbe ikke hjælpe dig med det.

Bare en joke!!!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis