nedfældede klinker i Køkken Bordplade

Hej

jeg skal til at skifte bordpladerne i min kolonihave

køber 2,8 cm LAGAN bordplader i IKEA (bordplade Bøg) 



På den lille bordplade til højre, ved siden af komfuret, har jeg tænkt mig at nedfælde hvide klinker som jeg kan afsætte varme gryder og pander på

forestiller mig, at skal i gang med et stemmejern og hammer, og banke ned i bordpladen, så der er en uddybning hvori klinkerne kan ligges ned i. På den måde er der ikke en træls kant til klinkerne

skal jeg være opmærksom på, hvilken flise lim samt fuge masse, jeg skal bruge, så det for det første hæfter på træ, og at fugerne kan tåle varmen


er der nogen gode råd til dette projekt ?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er da godtnok lidt tosset. :o)

I stedet køber du en varmebestandig plade!

Klinker på en et køkkenbord er svært rengørlige.

Men hvis det endeligt skal være så skal du bruge en overfræser.
Forstår godt din idé, men mener at risikoen for at fliserne løsner sig er stor. En sådan laminatplade består af spånplade. Så hvis du fjerner laminaten vil pladen suge vand til sig når fliserne bliver våde i forbindelse med vask og uheld. Væske vil suge ned gennem fugerne og resultere i at pladen "vokser" og støder fliserne af.

Mit forslag: Syntes du skal fjerne pladen og erstatte den med fx. 21 mm vandfast krydsfinér og derpå lime fliserne fast med en multilklæber (husk at prime først). Siderne laver du herefter af lister i den træsort du syntes passer til resten af køkkenet, fx. bøg, ask, eg eller lign.


Held og lykke med projektet herfra.

ok, ja jeg kan godt se det med vand kan være skidt

kunne jo også overveje blot at vælge en på limning ovenpå bordpladen, uden at fræse ned i træet
Nemlig ja, lime ovenpå.
Troede at det var bøgepladen der skulle flisebelægges.

Det dur slet ikke at fræse plastlaminaten bort!
Listen omkring slipper du nok ikke for.

Men skal der absolut være klinker så tag en af de store, dem på 60x60 cm. Havefliser kaldes de. :o)
nej, det første jeg ville gøre, er jo at udskifte alle de laminat plader du kan se på billedet

derefter købe nye bøgeplader, hvori jeg ville fræse ned, og lime klinker ned i

eller lime ovenpå


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis