bordplade buer

har en egebordplade på 4cm der også køre ned langs siderne på skabet men den buer har rillet den på bagsiden 2cm med en dyksav for at fjerne spændingerne men hjælper ikk den er også blevet olieret med trip trap olie flere gange hvad gør jeg

hellere skide det ud end at smide ud..

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad vej buer eller krummer den?

Og hvorfor?
Træ er ikke særligt stabilt over for varme eller vand. En opvaskemaskine på undersiden og vand på oversiden er nærmest garanti for ustabilitet.

De ekstensive tømmerkonstruktioner man ser ved nogle køkkener kræver sammenføjelse med skillepladerne i "korpusserne" Eller anden fastholdelse.
den har fået olie på bagsiden.... den er ikke i nærheden af vand eller noget da det er ved en koge ø og den er monteret på siden af skabet hvis i forstå.. altså bordpladen køre ned langs skabssiden

hellere skide det ud end at smide ud..

Så gætter jeg selv på at den krummer udad på midten. Eller indad. Oppe eller nede. :o)

Det er simpelthen fordi pladen "slår sig" , "den ånder" osv. Træ er ikke stabilt - på nogen måder.

Måske er det fordi den er fastgjort direkte på skabssiden. Med en skrue i hvert hjørnne. Måske hvis den havde været skruet fast til korpusmed mange skruer ville den ikke have buet eller krummet.

Men ligemeget med det.
Du kan vælge at sige at det er træ og derfor "slår det sig"
Eller du kan skærer flere og dybere riller i bagsiden. (Jeg går ud fra at åreretningen er lodret og ligeså afspændingsrillerne. Og at pladen krummer udad på midten)

Og at når en bordplade buer eller krummer er det ikke det samme.
Hvis den bøjer sig i længderetningen så buer den.
Hvis den bøjer sig i tværretningen så krummer den.

Yes?
den buer i siderne.. prøver at lave flere riller med åreretningen og giver den mer olie så må vise.

hellere skide det ud end at smide ud..

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis