DKW 1954 Startproblemer.

Jeg har fået fat i en sådan en ,jeg har kunne starte den men den viste sig at kulene til generatoren (dynamoen) var blevet for korte,dem skiftede jeg ud deefter kunne jeg starte den igen,men igår død den for mig og jeg kan ikke starte den igen,jeg har renset karburatoren,og tændrøren (elektrode afstand 0.5mm og platinafstand 0.5mm)er blevet justeret.
Den får genist og jeg har givet den dieselstarteren direkte ind i indsugning men kan ikke komme igang.
Er der nogen som har efaringer i sådan en ,så ville jeg gerne at høre fra dem
Jeg har fået fat i en sådan en ,jeg har kunne... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hverken telefonnummeren eller Email adressen virker.
Jeg har forsøgt op til flere gange at komme i kontakt med dem,
men det ser ikke ud til at der er nogen.
Det ligner ellers ikke tysker,de plejer at være seriøse

Nu kan den starte ,jeg har skiftet stempelringe og simmerringe,så kunne starte ,det var hovedsaglige stempelringene de var knækket.

Den lader ikke op nu må jeg se at hvad det kan være galt siden den ikke gøre det

Hvilken motorstørrelse er det ?
125 ? 250 ?

Laderelæet kan være defekt. Kan vikles om.
På 125'eren sad laderelæet i en bakelitkasse. På 250'eren var det skruet fast på dynamoen under sidedækslet.

Tak for dit svar VILE.
Det er en 250 model,der var gået en ledning løs ide i kassen,det er OK.
Nu lader den op men når jeg drejer nøglen et hak til venstre fra midter position går motoren ikke ud(slukker ikke),men hvis jeg skal starte motoren skal den stå en hak til højre,det er det eneste ikke virker nu
Slukker den ikke først for tændingen, når "nøglen" trækkes op?
(Sådan en bakelit-"vinge" med en rund pind som "nøgle"?)

Du har vel set diagrammet nover en RT250S næst-nederst på siden:

Annonce
Tak for din interesse for sagen).
Der er ingen nøgle til den,jeg bruger en skruetrækker til at starte den,der er ikke følgt nøgle med den
Hej vile.
Nej hvor det ser godt ud,min er ikke så fin og flot,den er holdt nede i en kælder i mange år den var stået stille siden 1985 inden jeg fik fat i den,der er en del rust rundt omkring især ved fælgene og styret,dækene er lidt slidte malingen ser ikke så køn ud ,men man kan godt se at den er brugt og ikke stået stille siden den er blevet bygget,men cylindren og andre mekaniske dele ser meget fine ud ingen tegn på silitage
Du må vise nogle billeder på et tidspunkt.
Gerne før og efter restaurering.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også