radiator termostat i vejen

Hej jeg har en radiator hvor dens termostat stikker ud fra væggen.

mit problem er så at min sofa står foran og på grund af termostaten kan den ikke komme helt tilbage til væggen, så ville høre om man kan vende termostaten ned/opad på en eller anden måde, eller bare fjerne den.
Jeg bruger ikke radiatoren fordi sofaen står opad den og tager alt varmen. (har en lige ved siden af der ikke står noget op af som jeg bruger.)





håber i kan hjælpe mig
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan godt dreje den så den vender op eller ned af betyder ingen ting.

Du kan løsne, den store omløber lidt, den der vender ind mod radiatoren.
Hvis termostaten så ikke er spændt for hårdt, kan du dreje den en 1/4 omgang, så den vender ned af.
Hvis den ikke kan drejes nedaf, kan du dreje den opad, men kontroler så samlingen mellem rør og ventil forbliver tæt.
(husk at spænde omløberen på unionen igen)

Du kan også bare afmontere hovedet på termostaten, men det kræver du har den plastikdims, der plejer at følge med fra ny, hvis den ikke sættes på, giver den fuld varme.
den ser sådan her ud, skruen i midten skal skrues i bund.

mvh jens


 


 

tak for svarene så har jeg da nogle muligheder
tak for svarene så har jeg da nogle muligheder
må heller lige høre, hvor meget er normalt at den kan spændes uden det gør noget, går ikke ud fra man bare kan gøre det med hånden eller hvad ? vil helst ikke knække noget jo, ved godt det kan være lidt svært at svare på hehe.
Annonce

Du kan roligt sætte en svensknøgle på, og dreje god til.

Men husk lige at løsne den store omløber ind mod radiatoren først.

mvh jens

okay mange tak  skal vel også have lukket for vandet ? eller kan man gøre det uden på en måde ?
Du behøver ikke lukke for vandet (eller tabe vandet af som det hedder). Men når du løsner omløberen kan der komme lidt vand ud (løsn kun 1/4 omgang af gangen). Husk - du stopper det ved at spænde igen, så gå ikke i panik :-)

 

 

 

Skrevet af mulle03 på 02 okt 2011 19:02
Du behøver ikke lukke for vandet (eller tabe vandet af som det hedder). Men når du løsner omløberen kan der komme lidt vand ud (løsn kun 1/4 omgang af gangen). Husk - du stopper det ved at spænde igen, så gå ikke i panik :-)

hehe,  helt galt kan det umuligt gå
Har fået det ordet i dag og der var ingen problemer
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis