CNC Maskine

Hej allesammen
nu har jeg tegnet og bygge på min cnc maskine i snart 8 måneder.
det er det der med trial and error som i alle kender jeg har ikke fået tage nogle billeder af
maskine i nu men det skal jeg nok få gjord i næste uge når jeg har fået lave delene til min nye z axe men her er en rendering af det som er den endelige mål maskine er 3m*1,5m*0,7m 

Planden er at alle mine tegninger bil blive lagt på nette
så ander der har lyst kan bruge dem som udgangs punkt

maskinen køre på 3 tandstænger 2 til x og 1 til y
vil gerne høre jer ander om hvad i syndes om mit design
med venlig hilsen
kenneth

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er altid spændende med nye projekter :-) Som sådan ser det jo fornuftigt ud, men jeg er ret sikker på at din Y-akse kommer til at flexe da den ser noget tynd ud. Bordet skal også gøres mere stift, ellers vil det helt sikkert bøje på alle leder og kanter. Du kan evt. lave det efter torsion-box princippet.


Hilsen Brian
Y-akse er lave ar 50x50mm aluminium og på begge sider er der påskruet supportet rails så  den flexer pt ikke og under hele maskine ligger der en metal frame i 40x40mmx2mm står med 4 tværstiver dette holer hele maskine hvor pladen er skruget til

den der meget spinkel ug på billede det vil jeg give dig ret i
Ok, det så ud som om gantryen kun var 10mm tyk :-) Du må da meget gerne lægge nogle billeder op og evt. en video.
Hejsa

Da jeg lavede mit design, købte jeg programmet MITCalc. Med det det kan man regne deflektioner på bjælker af mange forskellige materialer, hvilket jeg synes var en stor hjælp. Så kan man lave mange af sine trials and errors i programmet, og dermed sparre en masse penge.

Vh
Jens
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis