malet garage gulv.

hej

vil gerne have malet mit garage gulv,så jeg har været inde og tale med ap faver og hun har også noget (i kender det sikkert) epoxy maling ,men hun spørger så om jeg ville køre min bil der ind og jeg siger selvfølgelig ja,så siger hun at der er noget i bil dæk som opløser maling.Så man skal lappe det engang imellem.

Er der nogen af jer som har malet jeres gulve som har nogen problemer???

 


 

hej vil gerne have malet mit garage gulv,så... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af njord på 03 okt 2011 09:41
Epoxy eler klinker???? 
  
 
Men hvad gør man med fx spildt olie?? Ja på Epoxyen tører man vel bare op og måske vasker gulvet, men hvad med fugerne i klinkegulvet.. de vil vel hurtigt få en del pletter osv...  
  



Jeg har allerede haft en gearkasse hevet af, spildt motorolie fra en diesel motor, og haft bremse støv/skidt fra bremseskift, indtil videre er det ganske let at holde fliserne rene, da jeg havde lavet en større omgang, hvor gulvet var meget trist at se til, fik det lidt motorrens, inden jeg vaskede det af med vand og sæbe.
Det som nok lave de værste streger, er hvis man lige trækker/glider de lidt rustne stål hjul på donkraften så de ikke ruller, så skal der gnubbes noget for at fjerne det, dog ville det nok lettere på et epoxy gulv kunne give ridser.

Jeg har valgt at fuge mine klinker med en meget mørkegrå fuge, det er ikke det store problem, det skal jo gerne være til at bruge. Mine klinker er tæt på helt hvide, men med en let rug overflade, så de ikke bliver glatte, det gør selvfølgelig at skidtet kan hænge lidt mere i. 

Min største tvivl var holdbarheden, men indtil videre er det intet problem, har haft løftet en 2 tons bil med donkraft, der smuttede også en hammer ned fra stigen 1,6 m højde, og ramte med hovedet, uden der var noget at se.
Men tror bestemt man skal gå efter klinker i styrke 5.

Jeg har skiftet hjulene på min dunkraft, ud med nogle med en gummibelægning.
Så køre den meget nemmere, også hvis man lige skal flytte den med bilen "på"
Det er nogle næsehjul fra en gaffelstabler, så vægten kan de sagtens bære.

Nu har jeg ikke et fint garagegulv, men det ville jo løse problemet med spor på klinkerne.

(lidt dårlig billedkvalitet, det er taget med telefonen)

mvh jens


       


 

 


 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Super ide, jeg må på se om ikke jeg kan støve noget tilsvarende op
jeg har lagt klinker i begge mine garager. Jagtede en mand i en klinkebutik, så han solgte en "rest" billigt. Pas på at få dem med tykkest korpus. Der er nogle på markedet, hvor det faktisk kun er "fødder" med en tynd klinke ovenpå. Epoxy kan ikke tåle våd vejsalt over længere tid.

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også