malet garage gulv.

hej

vil gerne have malet mit garage gulv,så jeg har været inde og tale med ap faver og hun har også noget (i kender det sikkert) epoxy maling ,men hun spørger så om jeg ville køre min bil der ind og jeg siger selvfølgelig ja,så siger hun at der er noget i bil dæk som opløser maling.Så man skal lappe det engang imellem.

Er der nogen af jer som har malet jeres gulve som har nogen problemer???

 


 

hej vil gerne have malet mit garage gulv,så... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
jo tak

Jeg har ikke gjort noget specielt for at beskytte forkanten, har forsøgt at lave fugerne så jævne som muligt, så der er midst muligt ujævnheder så donkraften kan komme rundt.
Indtil videre holder de fint (fra juli) har da haft flere biler igennem uden problemer.
Misundelsesværdigt flot!
Jeg fortryder hver dag, at jeg ikke lagde klinker på mit værkstedsgulv, frem for maling, som der gik ca. 10 gange mere materiale til, end opskriften foreskriver.

Med venlig hilsen
ktm

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Skrevet af ktm på 02 okt 2011 20:32
Misundelsesværdigt flot!
Jeg fortryder hver dag, at jeg ikke lagde klinker på mit værkstedsgulv, frem for maling, som der gik ca. 10 gange mere materiale til, end opskriften foreskriver.
Tak.

Jeg læste div indlæg om emnet, og endte med klinker, bla også fordi gulvet skal være helt perfekt hvis det skal males, og det var ikke tilfældet i mit gamle værksted.

Skrevet af ktm på 02 okt 2011 20:32
Misundelsesværdigt flot!
Jeg fortryder hver dag, at jeg ikke lagde klinker på mit værkstedsgulv, frem for maling, som der gik ca. 10 gange mere materiale til, end opskriften foreskriver.

Ja, jeg skal da have klinker i garagen også nu....
Respekt.

Men kun for at man som GDS-er har både ret og pligt til at lave lige hvad der passer èn - uden at forklare hvorfor. :o)

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Bildæk kan godt blødgøre en almindelig akryl eller polyurethanlak/maling, da bildæk selvfølger indeholder blødgørere.

Men bildæk skader ikke epoxy, heller ikke vandig epoxy!

det eneste almindeligt forekommende som mig bekendt kan blødgøre epoxy, er spildt bremsevæske, der får lov at ligge. Men det skulle bilen helst heller ikke spilde.

med venlig hilsen

Charlotte
http://www.maling.nu/g2-vandig-epoxy/
Netop bremsevæske er en dræber, og det kan ikke undgås, hvis man roder med bil, og lige pludselig ligger der altså noget i fjæler sig og så er skaden sket.

Og den detalje med at gulvet skal være perfekt, er noget der kan "trække tænder ud". Det kostede mig utroligt meget besvær og kroner og jeg var ved at kaste op over mig selv allerede ved det arbejde, over at jeg ikke lagde klinker, og siden har jeg dagligt ærgret mig.
Men OK, hvis rummet kun skal bruges til at have en bil stående stille og roligt, er det nok ikke noget større problem.
Mit værksted har været og bliver stadig voldbrugt på det groveste og ser ud derefter. Nu vil det være et uhyrligt stort, til det uoverkommelige grænsende, arbejde at rydde værkstedet for alt muligt inventar og maskiner for at lægge fliser.
Så derfor er mit råd: læg klinker nu, hvor du har muligheden. Det gør du så tilsyneladende også!

Med venlig hilsen
ktm

 

Epoxy eler klinker????

Et svært valg, eller hva?

Det virker for mig som om der er for og imod for begge løsninger!

En Epoxy koster (Biltema er vist billigst, og jeg mner at huske at de har fået fine anmeldelser her på siden og at de rækker helt fint) Klinkerne kan nok findes til rimelige penge, men så kommer de ren ikke helt ubetydelig onkostning til klæber og fuge! Nogen her har et frist bud på hvad det koster / kvm i klæber og fuge materiale?

Vedligeholdelsen af epoxyen må være genmaling med evt rengørring og slib af skadeded områder, klinkerne skal jo helts ikke have nogen vedligeholdelse...

Men hvad gør man med fx spildt olie?? Ja på Epoxyen tører man vel bare op og måske vasker gulvet, men hvad med fugerne i klinkegulvet.. de vil vel hurtigt få en del pletter osv...

Så hvad er mest anbefalelsesværdigt?

MVH Njord
Lægger man klinker er det som hovedregel en engangsforeteelse, pletter eller ej.
Maler man, skal det ærgerligvis repareres jævnligt, har jeg så trist erfaret, både med epoxy og betonmaling.
Jeg har også haft klinker og ser andre kloge folk, som har valgt klinker.
Og jeg ærgrer mig over at jeg valgte den, troede jeg, lette løsning med maling på mit nuværende værkstedsgulv. Desværre kneb det med tid og penge, dag stod i dilemmaet og nu er det for sent.

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg tror ikke at man nogensinde kommer helt ud over at skulle reparere sit gulv en gang imellem. Klinker eller maling.
Klinker kan revne og gå i stykke, ligesom en maling kan blive blød eller måske skalle af, hvis forarbejdet ikke er i orden.

Det kommer i vid udstrækning an på personlig smag, om man bruger den ene eller den anden type gulvbelægning. Jeg synes ikke, at jeg har set mange eksempler på epoxy der "gik i stykker", men det sker da, at der er steder der skal udbedres. Fordelen er klart, at efter vask og let slib, kan der males over. Men maling kræver jo en fast og bæredygtig bund, så er betonen ikke stabil, støvfri og nogenlunde tør inden man maler, så løber man i problemer.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også