fræser kan kun starte med en snaps.

Hej ved godt at det er knallert og scootere jeg har slået mit spørgsmål op i, men viste ikke lige hvor den ellers passede ind henne. jeg har en fræser som kan starte og køre 5-10 sekunder hvis man giver den en gang benzin ned i karburatoren og så går den ud igen. skal lige siges at det er en gammel b&s motor der sider på. har haft taget  karburatoren af og renset den har også tjekket at den slange hvor den suger benzin op fra tanken af ikke er tilstoppet ( karburator sidder oven på tanken ). Når inden jeg skiller resten ad ville jeg lige hører om der er andet jeg lige burde tjekke ?

Ved ikke 100% hvordan den gamle karburator virker, men der skal vel dannes noget vakum af en slags så den kan suge benzin og luft ind. Kan det være dette vakum den ikke kan lave ordenligt ( F.eks på grund af dårlige stempel ringe eller andet ? ) eller er der andre ting jeg lige skal tjekke inden jeg skiller hele svinet ad ?

Håber der er nogle der kan hjælpe med at finde fejlen



 

vh jimmi

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Du skulle prøve at skifte benzinslangen.
Hvis der er den mindste utæthed suges der luft med ind og motoren går i stå
Har prøvet det her.
God weekend.
Anker

 Med venlig hilsen

 Anker

 

mangler der ikke en choker.
til at danne den undertryk der kan suge benzin op af tanken.!
Der er choker på den..

vh jimmi
På nogle B&S motorer sidder der en membran til at pumpe benzin op i karburatoren, denne kan ikke klare stilstand i længere tid.

Freedom is just another word for nothing left to loose. (citat Janis Joplin)

Ja der sidder en membran, har også haft den ude for at se på den. synes den så fin ud men det er da et forsøg hver at prøve at skifte den og så kan fjederen jo også lige så godt blive skiftet, de koster jo ingen ting

vh jimmi
benzinpumpen den bliver "klæbrig" under oplagering.!
så det er bedst at køre motoren tør for benzin
inden den skal stilles væk.!
ellers bliver benzin pumpen "klistret sammem" (membranen).
under længere ophold i benzin.
over 2 måneders tid.!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis