Granitskærver ovenpå belægningssten

Jeg har i et indgangsparti i forhaven med gamle sf sten som ikke længere er så kønne og trænger til fornyelse. Er det muligt at bygge kanter op omkring partiet og så lægge et lag granitskærver ovenpå ? tanken var at der så ikke ville være så mange problemer med ukrudt og at jeg slap for at skulle pille de gamle fliser op.

Det eneste problem jeg umiddelbart kan se ved løsningen er at skærverne kommer til nemmere at rutsche rundt på underlaget.... men er det ikke blot et spørgsmål om at laget bliver tykt nok ?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det bliver aldrig rigtig godt hvis du bare ligger skærverne ovenpå, du må igang med at pille de gamle fliser op.

hvad vil du bygge kanter op af?

tak for svar.... Ærgeligt... ville ellers være noget lettere ;-) Præcis hvilke problemer giver det at lægge skærverne ovenpå belægnings stenene ?

Mht. kanter er det endnu ikke helt bestemt da jeg ikke er fuldt klar over mulighederne. Indgangspartiet flugter op til både græsplæne og bede. Kriterierne er at det ser pænt ud, står stabilt (så kanten ikke står vind og skæv første gang jeg rammer den med græsslåmaskinen), og er højt nok til at holde skærverne væk fra plæne og bede.

Projektet er stadig på koncept plan ;-)

skærverne kommer aldrig til at ligge stabilt, de bliver ikke rare for damerne at gå på.


op med de gamle fliser, sæt en granit kantsten eller brosten i beton, og smid skærver i gang arealet, så bliver der ikke et øje tørt

Hvis du bruger stenmel istedet for skærver, tror jeg det kunne gå an.

Eller måske først et lag stenmel på 3-5 cm, og så et godt lag skærver.

Du kan jo lave, et lille forsøg først, ved at købe en 20 kg  pose af hver.

mvh jens

Lyder til jeg må bide i det sure æble og hive stenene op inden jeg smider skærver.... kan dog godt være jeg prøver med et lille forsøgs areal først som jens foreslår :-)

Mht underlag til granit skærver er den bund der typisk ligger under fliser så brugbar ? (vel typisk noget stabilgrus med rødt sand ovenpå) eller skal jeg have gravet af og lagt noget nyt ?

Hmmm jeg fornemmer projektet stille og roligt vokser ;-)
Du kunne prøve atligge et tyndt lag skærner i flisrklæder.

tveskæg

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis