isolering af gulv med lav krybekælder

Vi har et hus fra 1965 og her er lidt fodkoldt om vinteren, så vi vil gerne have noget mere isolering under gulvet.
der er ventileret krybekælder i huset, men den er ikke særlig høj, omkring 20-40 cm i den ene ende af huset og 50-80cm i den anden ende(grunden hælder) og der er ikke nogen lem så man kan komme derned.

det optimale ville nok være hvis jeg kunne komme derned og opsætte isoleringbatts direkte under de nuværende 50-70mm, men pga. den lave højde i det meste af huset er det ikke muligt. vi vil ikke have taget gulvet op, da vi er ganske glade for det oprindelige gulv.

Jeg så at isover har noget de kalder isover flakes, som pustes ind i krybekælderen, og det lød helt genialt, men hvor godt virker det, og hvad koster det mon. i den ene af huset hvor der er højest skal der frygtelig meget isolering til at fylde krybekælderen.

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

har et lille billed af gulvplan, selvom den ikke passer da den ikke viser at der er ventileret krybekælder under.

i lave krybekældre kan man blæse flamingokugler ind, de er ikke modtaglige overfor fugt, man skal bare huske at ligge luftslanger ud til de riste du sikkert har i soklen, så der stadig kan komme luft til.

man kan også få papiruld blæst under bjælker og gulvbræder, det er iblandet lim, så hæfter jo af sig selv.




 Selvstændig Tømrer, efterisolering med miljørigtig papiruld

Skrevet af Tømren.dk på 11 okt 2011 18:49
i lave krybekældre kan man blæse flamingokugler ind, de er ikke modtaglige overfor fugt, man skal bare huske at ligge luftslanger ud til de riste du sikkert har i soklen, så der stadig kan komme luft til.

man kan også få papiruld blæst under bjælker og gulvbræder, det er iblandet lim, så hæfter jo af sig selv.


Det var da en smart måde at isolere under gulvet på. laver man en åbning i gulvet og blæser det ind? Og kan man reparere det så pænt igen at man næsten ikke kan se der har været hul/åbnet?
i det tilfælde hvor der kun er 20cm under gulvet kan man ikke bruge papir med lim, der ville man nok bruge flamingokugler, men det er op til den enkelte isolatør, og kommer an på adgangsforholdene, om der f.eks er åbent et sted så man kan komme under huset.


hvis det f.eks kun er få steder der er 20cm, kunne man nok godt stikke slangen ind med papir med lim.

men igen, det kommer meget an på udformningen af krybekælderen.

 Selvstændig Tømrer, efterisolering med miljørigtig papiruld

Annonce
Skrevet af Tømren.dk på 11 okt 2011 18:49
i lave krybekældre kan man blæse flamingokugler ind, de er ikke modtaglige overfor fugt, man skal bare huske at ligge luftslanger ud til de riste du sikkert har i soklen, så der stadig kan komme luft til.

man kan også få papiruld blæst under bjælker og gulvbræder, det er iblandet lim, så hæfter jo af sig selv.



Men er der forskel på om det er flamingokugler eller de der isover flakes, det gør vel det samme.

det med papiruld med lim lyder smart, men virker det også hvis der allerede er isolering under gulv, der er jo omkring 50 mm mellem strøer, og det kan vel ikke klistre på isoleringsbatts?. og selvom det kan er det nok ikke smart, et sted under gulvet ved jeg at isoleringen er faldet ned, så hvis man sprøjter noget papiruld på med lim falder isoleringen nok bare ned flere steder, eller hva?
Mit svar omhandler ikke stillingtagen til ventilation.

Fylder du krybekælderen op med granulat skal du have en hel tæt damspærre, ellers får du fugt heri pga kondensering.

 

 

 

for en del år siden renoverede jeg hus sammen med/for min bror.
Der blev den også lave krybe kælder fyldt op med flamingo granulat.
det gav instant forbedring i det at det med et føltes som om der var tændt for gulv varme.
måden vi gjorde det på, var at vi fik det i store sække, tog 2 stk gulv brædder op, og hældte granulatet ned i hullet, til at fordele det brugte vi en kompressor og pustede det ganske enkelt rundt.
Jeg overvejer selv lidt i samme dur, dog har jeg en forbindelse til et gartneri der har plader i overskud, så min plan er at kravle ned montere pladerne på undersiden af gulvet

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis