Varme i Garagen - til periodisk brug, men uden fugt!


Goddag, 

Jeg skal have fundet mig en varmekilde til garagen som er lettere isoleret.. det er kun når der skal arbejdes derude at der er brug for varme, da det vil være alt for dyrt at opvarme den permanent. 

Der er jo Zibro kaminer, gas kaminer, olie varme kanoner men fælles for dem alle er vel at de enten laver udstødning eller fugt fra forbrændingen? 
Jeg vil gerne have varme uden fugt, da garagen skal holdes så fugt fri som overhovedet muligt så veteranbilen ikke rådner op :-) 

Hvad har I andre? jeg vil bruge et par tusind på det, og kan se at man faktisk også kan købe en varmepumpe til den pris.. men ved ikke om de er dyre i drift hvis man skal hive temperaturen op fra fx 5 grader til 20 grader..

Alle input er velkomne 


9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Billige varmepumpe, er dyre i brug, hvis de kører hele tiden. Hvis du kun skal bruge den af og til, så kan det være for dyrt, at købe en dyr og anerkendt. Jeg ved ikke om de billige er gode til blot at kører som affugter, når de ikke skal varme op?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Har du ikke mulighed for at trække nogle slanger derud fra din centralvarme?

SKal du herefter have hurtig varme kan en brugt kalorifer være oplagt - den varmer hurtig og fordeler det samtidig.

 

 

 

Skrevet af mulle03 på 01 okt 2011 22:31
Har du ikke mulighed for at trække nogle slanger derud fra din centralvarme?

SKal du herefter have hurtig varme kan en brugt kalorifer være oplagt - den varmer hurtig og fordeler det samtidig.


måske men det bliver nok en lidt dyr løsning at skulle have købt noget kalorifer og have en smed ud og lave rørføringer... jeg har bare brug for at kunne varme den lidt op, til fx 15 grader når man skal lave en bil om vinteren, så det er kun en dag en gang imellem at der skal varme på..

hvis du ikke har for lang derud kan du jo trække 2 isolerede rør og en pumpe til din centralvarme. Tilslutte en køler med blæservinge fra en bil og en 12 omformer..så har du en enkel og "billig" kalle-klunse-kalorifære løsning på lidt varme.

MVh. Jesper

Hvis det ikke er så ofte, du skal have varme på, så kunne en 9 kw varmeblæser til 380 volt, være en løsning.
Den varmer hurtigt op, og du kan sætte den til at blæse varme hen hvor du arbejder.

Det har jeg brugt i mange år, det fungere ganske udmærket.

Det rykker jo lidt i elmåleren, men tilgengæld billig at anskaffe, især hvis du har 380 volt i garagen

mvh jens


 

 

Annonce

ja jeg overvejer også kraftigt om ikke en 9kw blæser vil være billigere end en varmepumpe.. self. ikke i det virkelig lange løb men de 2000 kr sådan en er billigere i anskaffelse kan man alligevel købe en del kilowatt timer for.. 
Og naturligvis skal der da være et 380v strømudtag i garagen under alle omstændigheder, ellers kan man jo ikke få sig en ordentlig kompressor

Jeg har sat en timetæller på min, der tæller når varmelegemerne er tændt.
Den bruger faktisk ikke så meget, når den ønskede temperatur er nået, så er det kun blæseren der køre en stor del af tiden.
jeg har 100mm isolering i loft og væge, og ingenting i gulvet.

her er en til små 900 kr, kan sikkert findes billigere.
http://www.specialbutikken.dk/el-varmeblaeser-9kw.aspx

El varmeblæser 9kW

 

mvh jens


 


 

find en brugt brændeovn til træpiller

 

Skrevet af je__ns på 06 okt 2011 16:06

Jeg har sat en timetæller på min, der tæller når varmelegemerne er tændt.
Den bruger faktisk ikke så meget, når den ønskede temperatur er nået, så er det kun blæseren der køre en stor del af tiden.
jeg har 100mm isolering i loft og væge, og ingenting i gulvet.

her er en til små 900 kr, kan sikkert findes billigere.
http://www.specialbutikken.dk/el-varmeblaeser-9kw.aspx

El varmeblæser 9kW

 

mvh jens


 


 



Okay, mit setup bliver det samme, med 10 cm uld i loft og væg, og intet i gulvet.. og så en port som kun er lettere isolerende, med 20mm i portbladet. 

Så du mener altså ikke at din faktisk hiver 9 kilo watt timer i timen? 




 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis