Prisforskel træ vs træ/alu

Jeg skal have skiftet alle vinduer i mit hus, og har i dag modtaget et tilbud på vinduer af Træ/alu til hele huset på 64000 kr + 16.000 kr til isætning. Alt incl moms.

Vinduerne er af mærket KPK, som jeg flere steder har læst mig til, er blevet anbefalet af mange andre. (andre der har gode/dårlige erfaringer med disse)?

KPK vinduer har lagt en prisliste på nettet med deres almindelige trævinduer og for at forsøge at vurdere om prisen var fair, holdt jeg naturligvis prisen op mod disse.

Det viste sig at jeg jf. KPK's katalog kunne få de samme vinduer og døre for omkring 38.000 kr incl. moms hvis de var i træ.

Mit spørgsmål er, om en prisforskel på omkring 27.000 er rimelig, eller om håndværkeren simpelthen tager penge for at hente tilbudet hjem til mig?

Jeg synes at de 16.000 kr. for at sætte vinduerne i, virker ganske fair, men jeg da jeg er ny husejer, aner jeg intet om forskellen på prisen mellem træ og træ/alu vinduer.

Tilbudet indeholder følgende vinduer:
4 stk topstyret 118,8X130,5
1 stk topstyret 118,8X118,8
1 stk topstyret 118,8X57,5
1 stk 2 fags fast karm 207,5X162
1 stk topstyret 281,5X130,5
2 stk facadedør 94,8X217 m. råglas satianto

Alle vinduer fuges og der monteres bundplade og lysning (de betaler for lysning, jeg betaler for bundplade).

Samlet tilbud er små 81.000 kr, så vil gerne have en vurdering af om prisen er fair?

Venlig hilsen
Den nye husejer

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
æbler & bananer ..

Vi fik i dec 2010 nye vinduer og døre i hele huset med et 2 fag som dit (men lidt længere - har ikke mål, men ca. 2,5m uden mulighed for at åbne det eller ventilation):

1 * yderdør med 6 glasfelter, nederste bund (60*60) fast uden glas
1 * yderdør - udadgående "stalddør" - altså 2 delt med øverste parti i glas.
1 * terrassedør, glas, udadgående med låse pos.
2 * terrassedør, glas, indadgående, bundhængt og kan derfor vippes indad som ventilation
2 * 60*60 matteret, fastkarm
1 * 60*60 matteret til bad
1 * 60*60, fastkarm, uden ventilation
1 * 60*90 matteret til bad
7 * 130*130
2 * 130*125
1 * 160*250, fastkarm, uden ventilation
1 * 60*130, matteret
1 * 60*130

Alle vinduer (undtagen dem hvor det står) er med ventilationsrist.
De kostede lidt under 63.000 inkl moms for tophængte

Vi ændrede dem til bundhængte, så vinduer kan vippes indad.
Det kostede en hel del mere, så prisen kom op i knap 82.000 inkl. moms for bundhængte

Alt er fra Rationel som Træ/Alu - alle er i special mål (de laver vist ikke andet ;-)

Så umiddelbart sammenlignet har jeg enten fået en god pris, eller du betaler for meget
Jeg handler dog en del i det pågældende byggemarked (vi er i gang med en total renovering), så de er vant til jeg ikke kan acceptere std. pris

Så snak lige med leverandøren om prisen - det er sjældent man ikke kan røre ved liste prisen.
Jeg takker og henter flere tilbud hjem. Min mor har fået leveret træ/alu vinduer fra storke, og har betalt 40000 kr incl isætning. Eneste forskel er stiftede, at hendes part ikke indeholdt 2 døre. Men medmindre storke leverer en markant ringere kvalitet, kan det ikke godtgøre en prisforskel på 40000 kr!

Nogen der har erfaring med storke? Det er nemlig under 1/2 år siden min mor fik nye.
Husk at priserne i KPK´s katalog er + moms.

http://www.lyrk.dk
Tror ikke KPK vinduer er dyrere end Storke vinduer.

Har du lagt dig fast på træ-alu vinduer og døre frem for trævinduer, så skal du også forvente at betale 25-30% mere for de nye døre og vinduer.

Monteringsprisen kommer jo lidt an på hvordan tingene ser ud i forvejen.

Men Storke og Outline er også gode vinduer ja, så vil du hellere have Stroke partier, så er det bare at hente et tilbud på dette også.
Naturligvis. Der er lagt moms til. Jeg fandt katalog fra combo vinduet fra 2009 og prisen var jf. Det katalog 48000 kr inkl moms. Kpk ejer combo, så går udfra det er samme vinduer, evt. Med lidt modifikationer. Der er stadig langt op til en samlet pris på 81000 kr.
Annonce
Det er Combi vinduet du mener, som er en del af KPK vinduer.

Og Combi vinduer er normalt ca. 30% dyrere end KPK vinduer, så tror der er noget galt med dine beregninger.

Æbler og bananer ja.

Når man indhenter tilbud og sammenligner med andre modeller og fabrikater så skal man jo gøre det rigtigt. (Eller forsøge derpå :o))

Anden 1980 ' s tilbud lyder: 64.000 + 16.000 = 80.000 kr inkl. moms.

Prisen må være frit leveret og monteret, incl. fugearbejde.

Men med mindre det klart fremgår af tilbudet ved du jo ikke hvordan tømrermesteren har opdelt tilbudet.
Er de 16.000 blot timelønnen?
Er fugearbejdet samt karmskruer osv. omfattet af de 64.000 eller hvad.
Udføres fugearbejdet evt. af underentreprenør og er prisen omfattet af isætningen eller hvad.

Og det tror jeg da IKKE at din tømrermester vil fortælle dig.

Og så kan du jo ikke sammenligne med KPK's prisliste på trævinduer, som nok ikke omfatter fragt, f.eks.

Jeg kender ikke KPK's prisliste for trævinduer. Men den omfatter jo med sikkerhed ikke fugearbejdet, eventuel afdækning på byggepladsen og/eller transport fra mellemlager- eller transport i det hele taget. (Som sagt)

Du kan med andre ord ikke blot sammenlægge netprisen på trævinduerne på de 38.000 med de 16.000, (= 54.000 kr) og konkluderer at entreprisen komplet vil være 26.000 kr billigere i træ-udgaven.

Hvad med udtagning og bortskaffelse af de gamle vinduer. Er det en del af tilbudet?
Det er fragtfrit leveret fra KPK vinduer, men ellers har Hpox fuldstændigt ret... som altid... he he...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis