Spartel/Maling af Fibergips loft + vægge..

Hej..

Jeg skal til at spartle og male mit fibergips arbejde..

Jeg har været ved at slibe både samlinger og skruehuller med sandpapir, dog syntes jeg der sidder en masse fint støv, på pladerne derefter, hvordan får man dette væk / skal der fjernes før spartlen kan binde?

Fremgangs måden er vel bare som på alm. gips?, lille lag spartel på + armeringsbånd lade det tørre og derefter den "brede" spartel over samlingerne som sidste lag?

Nogle som har erfaringer de gerne vil dele, ang. maler arbejde på fermacell fibergips?

På forhånd tak.

Go aften til jer alle.

Mvh

Be Smart - Not Stupid..

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Slet ingen? -

Be Smart - Not Stupid..

Støvet bindes med forankringsgrunder.

Der spartles som ved. alm. gipsplader ja.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Koludabyg , forankringsgrunder, hvordan fungere det, har været inde og læse om fermacell fibergips men har ikke stødt på dette produkt før, skal det bare smøres over alle steder hvor man vil spartle?

Hører fra mange de helelre vil betale lidt ekstra for at få en maler til at ordne spartel arbejde på gips/fibergips, hvad er din/jeres mening om dette?

Mvh

Be Smart - Not Stupid..

Det er en grunder der binder støvet, og grunden overfladen.

a, nu hvor man fuldspartler pladerne, er det måske værd at overveje at overlade arbejdet til en maler.
Skrevet af Koludabyg på 01 okt 2011 12:01
Det er en grunder der binder støvet, og grunden overfladen.

a, nu hvor man fuldspartler pladerne, er det måske værd at overveje at overlade arbejdet til en maler.

Det går vel egentlig mest på troen på egne evner

Da jeg for snart 10 år siden lavede nyt køkken lavede jeg det hele selv........

Med undtagelse af spartling af væggene og opsætning af miljøvæv. Miljøvævet kunne jeg godt selv have klaret men det var så lille en del i forhold til spartlingen som slet ikke harmonerer med min tålmodighed .

Jeg tror maleren spartlede og sleb 4 gange inden han var tilfreds - jeg var så også rigtig godt tilfreds med hans arbejde.

Jeg fik også en køkkenmontør til at lave soklen til elementerne - men ellers resten til mig selv.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Skrevet af EISOE på 01 okt 2011 14:58

Det går vel egentlig mest på troen på egne evner
Ja, også det...

okay må have fat i sådan noget forankrings grunder så..

Hvad med maling er det lige så "svært" som spartle, så man skal overlade dette til maler også, hvis der er tale om glatte vægge og lofter af gips, så må de små ting vel være synlige ergo, ville det kræve endnu mere præcision?

Men mange tak for svarene, må ud og lede efter en maler så..

Be Smart - Not Stupid..

Ja, ved glatte vægge skal der hele tiden males vådt i vådt, eller vil der komme rullespor på dine glatte gipsvægge og gipslofter.

Det kan man godt selv med god maling og en god rulle, men en af de ting maleren normalt gør meget bedre...

Jeg ved ikke hvad der skete, men mit spørgsmål hang slet ikke ved.
Det er min første gang her.
Jeg har spurgt til spartling af Fibergips væg.
Kan man bruge samme spartel masse (sandspartel) til både fibergipsvægge, almindelig gibsvægge og en gammel køkkenvask hvor tapetet er taget af?
- og skal fibergipsen fuldspartles?

- derefter har jeg tænkt mig forankringsgrunder og så maling

Er kun vandt til at spartle småting med polyfilla, er spændt på om det bliver for svært.

Køkkenkuller
Ja det kan du, der er ingen forskel.

Du bestemmer selv om du vil fuldspartle, det kommer helt an på hvilket kvalitetsniveau du vil opnå.

Forankringsgrunder er så vidt jeg ved kun noget man anvender hvis ikke du sætter væv eller filt op, men istedet vælger at male direkte på gipsen

Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også