Spartel/Maling af Fibergips loft + vægge..

Hej..

Jeg skal til at spartle og male mit fibergips arbejde..

Jeg har været ved at slibe både samlinger og skruehuller med sandpapir, dog syntes jeg der sidder en masse fint støv, på pladerne derefter, hvordan får man dette væk / skal der fjernes før spartlen kan binde?

Fremgangs måden er vel bare som på alm. gips?, lille lag spartel på + armeringsbånd lade det tørre og derefter den "brede" spartel over samlingerne som sidste lag?

Nogle som har erfaringer de gerne vil dele, ang. maler arbejde på fermacell fibergips?

På forhånd tak.

Go aften til jer alle.

Mvh

Be Smart - Not Stupid..

Hej.. Jeg skal til at spartle og male mit... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg vil nu anbefale at fuldspartle - fibergips er noget grovere i overfladen end alm. gipsplader. Har selv gjort det hvor jeg har sat fibergips op - anvendte fermacells finspartel selvom den er dyrere end meget andet - nem at arbejde med og så er det samme system.

Jeg vil også anbefale at bruge forankringsgrunder ( blåt vand ) også selvom der skal filt eller væv op - ellers sluger væggen for meget lim og den tørrer for hurtigt. 


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Tak til Janus og eisoe, jeg glemte vist at fortælle, at der ikke skal væv op,
Er det kun Fibergips pladernes samlinger, hvor der skal lægges et bånd ind i samlingerne?
Loftet, som er alm. Gips kan det blot spartles.l

Hvad gør jeg i hjørner hvor to vægge mødes, skal der også et bånd på, og hvad er det for noget bånd jeg skal købe?

Det er et lille køkken, som har mest gammelt murværk, som jeg skal spartle, så er der en fibergipsvægge, et alm gipsloft og et lille stykke under et vindue, hvor min tømrer har isoleret med ytong.

Min frustration er hvis jeg skal købe så meget forskelligt spartelmasse, men jeg kan forstå at ihvertfald til gipsloft og de gamle vægge kan jeg bruge det spartelmasse jeg har købt (sandspartel). Mvh Lisbeth


Køkkenkuller
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej Køkkenkuller

Det er nok en god idé at bruge forankringsgrunder, jeg brugte faktisk lige lovligt meget lim uden, og nu når du ikke skal have noget væv eller filt op. Det er sku nok ikke helt tosset det som Koluda og EISOE siger

Er det et udvendigt eller indvendigt hjørne?

Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også