Gulvvarme.. simpelt spørgssmål.

Hej alle,

Er der een af jer der kan forklare hvordan jeg sætter de her rør til mit gulvvarme anlæg?..

skal et af rørene (i en kreds) tilsluttes den øverste, og så tilsvarende retur på den nederste ? altså vertikalt. 


Hej alle, Er der een af jer der kan forklare... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tror du undervurdere varmeforbruget i et hus, 20 liter 30 graders varmt vand i et betongulv er ingen ting, det vil sikkert ikke engang hæve temperaturen 1 grad ved fremløbet i gulvet.
hm,, så VVB skal stå på 60 grader?.. og så skal termostaten vel justeres på gulvvarme anlægget.. ja ved ikke hvad jeg taler om. Jeg ved vvseren sagde det ville koste et par tusinder om måneden (alt afhængig hvor koldt vinteren blev).

Jeg må nøjes med den løsning, indtil jeg får købt min en nilanvgu 250 sol (jeg har trukket ventilationsrør nemlig).
Hør nu her.
Du kan jo osse stille VVB på 120 gr.

Hvis du sammenligner med en gammel bil. hvor der står 220 km/h på spedoometeret.

Så kan du jo trampe lige så meget på klampen som du vil. Motoren er simpelthen kun kraftig nok til at få øsen op på 155 km i timen.

Du kommer simpelthen til at nærstuderer de helt grundlæggende forhold vedr. omsætning af energi. Som f.eks at der kun kan trækkes en max. mænged energi ud af en stikkontakt ligesom der kun kan trykkes en vis mængde vand ud af vandhanen ved køkkenvasken.
ja fair nok,, men så er vi også enige om det er bedre med en større vandvarmer - hvis jeg først lader al 60 liter fx, blive varmet op før jeg lukker det ud i rørene. så kan det godt være den kører de 3.6kw uafbrudt.
Tror du skal droppe denne tanke med en vandvarme.
Prøv at læs hvad folk skriver til dig.

 Venlig hilsen

Jan

Du bør nok tage kontakt til en VVS der kan lave de varme beregninger du skal bruge. De kan regne ud hvor stor en vandbeholder du skal bruge, til den ønskede mængde kvm. Og der vil de sikkert hurtigt finde ud af at 30L 30C-100C slet ikke er nok med så lille en beholder. Og tvivler også på en 60L er nok. men få en VVS med forstand på det til at lave et par beregnigner.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis