Hvordan maler jeg på "gammelt" Slidt og ret ridsset Aluminium

Hej der ude. 

Jeg har ca 20 Stk "bøgler" til at bære en marchtromme som jeg meget gerne skulle have malet sorte ( Helst mat sort ) . 

De har engang været glatte på overfladen eller hvad man siger. 
Men efter 10 års brug er de ved at have mange ridsser, hakker, mm. 

Jeg forventer ikke at det bliver et helt perfekt resultat men vil alligevel gerne gøre det så godt som det nu kan blive. 

Håber at der er nogen der kan hjælpe eller lige har en god ide til en løsning. 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Aluminium er et lidt vanskeligt underlag at male på. Hvis du har mod på at spraymale, tror jeg at det bliver pænest.

Vask først med grundrens, undlad at slibe.
Køb en specialgrunder på spray, Motip har lavet en kunststofprimer, den skulle kunne gøre det. Giv et lag eller to og lad tørre.
Hvis det ikke skal være helt perfekt, kan du male direkte med en sort acrylspray ovenpå.

Vil du gerne have det glat og fint, skal du grunde med en fyldig primer ovenpå specialgrunderen, f.eks. med en sprayfiller. Det giver mulighed for at få udfyld de ridser og skrammer der er og du kan mellemslibe så det bliver helt glat.

En velassorteret farvehandel skulle gerne ligge inde med det hele. Jeg tror også at andre sprayproducenter har udviklet tilsvarende system, men nu er det motip jeg kender.

Skriv gerne igen hvis jeg skal henvise til en forhandler. Jeg sælger nemlig ikke spray på min webshop. :-)

med venlig hilsen

Charlotte
www.maling.nu

Slut af med 2 lag sort acrylspray, så er det bare i orden.
Du kunne også vælge at matslibe emnerne og derefter få dem sort elokseret. Det kræver dog at der ikke er noget jern/stål indvolveret.
Jov det er, men det skal dog slibes først,og så holder det bedre end maling.
Har du et billede af "bølgerne" Jeg overfladebehandler aluminium til dagligt og kan måske hjælpe dig, så de får den rigtige behandling hele vejen igennem..

Søren
Det lyder som noget af en opgave du er i gang med - Pøj pøj med det.........
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også