Problem ved udskiftning til trådløs varmestyring (Danfoss Living Connect)

Jeg står og skal have skiftet alle mine termostater ud i mit hus, og valget er faldet på Danfoss nye ”living connect” (http://living.danfoss.dk) og har bestilt en Danfoss Link CC skærm og 12 stk ”living connect” trådløse radiator termostater.

Hele idéen er så, at alle termostater kan styres fra selve skærmen, hvor hvert rum oprettes og kan styres individuelt osv. Smart !

Men... nu har jeg så i mellemtiden fundet ud af, at mit gulvvarme i køkken, entré og 2 badeværelser (4 termostater) åbenbart kører på returløbet sagde min meget kloge nabo ?! og mener ikke at jeg vil kunne bruge de nye termostater på disse 4 stk.
Så går lidt af meningen jo desværre af, når 1/3 af mit hus ikke kan styres over samme system.

Dog har deres support meddelt mig at der kan være en løsning... nemlig at citat: ”Ud fra pilen på ventilen er det måske fremvejssiden TRV’en sidder på, så måske kommer det til at virke ok med en living connect. Du kan prøve det, men det kræver, at ventilen ikke er FJVR.”

Jeg aner desværre intet om hvilken ventil osv der er tale om, er der nogen der kan være behjælpelig med at finde ud af dette ud fra vedhæftede billede af den eksisterende termostat i køkkenet, eller måske hvor man kan se det ?!
Der er en pil under termostaten der nedad / væk fra termostaten og er der nogen der kan sige ud fra oplysningerne om det er en FJVR ventil eller ej ?!

Huset er et Eurodan Typehus fra 1988.
På forhånd mange tak, hvis nogen kan hjælpe lidt :-)

Jeg står og skal have skiftet alle mine... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Selve føler/dreje dims ligner nedenstående fra anden tråd...
https://www.lav-det-selv.dk/forum/t/236675/s/ny-termostat-paa-returvejen
Det ser ud til at der medfølger mange adaptere med til det Ally system. Du skal så bare sikre dig at de andre adaptere ender med en størrelse, som Danfoss Ally passer til. En anden kommentar fra mig er at du måske kommer til at mangle nogle ekstra rum temperatur følere, da termostaterne nok vil sidde for lavt i rummet til at mærke temperatur stigningen i tide til at stoppe vandtilførslen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis