pris på at lægge fliser

jeg har en nabo som skal have lagt fliser i sin kælder. han har fået et tilbud som han er noget forundret over.

det drejer sig om tre rektangulære rum på hhv 2 kvm, 18 kvm og 15 kvm. fliserne er 30*30 cm og der skal en halv flisekant rundt langs væggen.

gultet er et pænt jævnt støbt betongulv der ikke skal rettes af og der skal ikke tages hensyn til afløb.

naboen leverer selv fliserne !

hvad bør det koste - gerne en pris med / uden hensyn til skattefar !

- arbejdet skal udføres i hvodovre ! -
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvori består naboens forundring?
forundringen skyldes prisen - det forekom meget dyrt !

jeg vil egentlig helst ikke oplyse den for så forholder svarerne sig sikkert blot til beløbet - jeg er egentlig mere interesseret i at høre hvad kyndige mennesker mener det skal koste uden at være forudindtaget.

Gæt: 3-4 dages arbejde. 500 kr/t. + kørsel mv. Vel samlet 15.000 kr. Dertil klæb og fuge. Nogle tusinde?

Mht. skat, så er vanskeligt at sige, hvor meget din nabo kan spare, da fradragsordingen jo er afhængig af, om han kun kan udnytte sit personlige fradrag, eller om der er andre i husstanden, der også kan. Og da det er et fradrag, afhænger det vel også af hans indtægt.
Hvorfor skulle en muremester overhovedet interesserer sig for et sådant job.

Der er tale om en bygherreleverance hvor muremesteren overtager hele ansvaret uden profitmulighed og uden at kunne anvende sin sædvanlige fliseleverandør hvor han sikkert har en mængdebetinget bomusaftale.

Hvis han fejlskærer eller knalder et antal fliser skal han selv ud at finde nogel tilsvarende.

Signalet fra din nabo er solerklart. Han mener at kunne spare penge ved selv at indkøbe fliserne. Økonomien er afgørende. En muremester vil møde en kunde der på forhånd er kritisk overfor en mester "der nok tjener alt for meget på materialerne"

En sådan stak fliser er tværtimod lige et job for din naboes tante hvis kollega kender en 1.års murelærling der måske kunne have lyst til at smide de fliser ud for et par hundrede kroner i timen.

Hvorfor lægger din nabo ikke selv fliserne ud?

det er utrolig hvad der kan tolkes ud af et relativt neutralt spørgsmål.

 

at fliserne skulle leveres af kunden var en aftale som fliselæggeren foreslog !?

derudover har du jo ingen anelse om hvilken pris der er blevet foreslået. måske var det bondefangeri (hvad meget tyder på) fordi det var en ældre kunde. hvis man regner med en timeløn  på 500 + skulle der stadig arbejdet 2,5 uger for at beløbet stemmer, og så lang tid kan det vel ikke tage for et simpelt arbejde.

jeg har faktisk fået tilkendegivelser for et firma så vil lægge det markant billigere med moms, regning og hele svineriet !

man har vel lov til at være kritisk uden at skulle lægge øre til ovenstående sludder ! jeg bad jo blot om et prisforslag...

Annonce
ibt69
Når oplysningerne dels skal hives ud af dig og du stadig ikke giver fuldt dækkende oplysninger - så risikerer du jo at få svar du ikke bryder dig om.

Men som sagt - hvis du ikke kan lide mit svar så kan du jo bare lade være med at læse det! :o)
som jeg skrev - jeg ønskede blot et prisforslag. der var vel de oplysninger der skulle til at komme med et nogenlunde bud.

det forekommer at være dig der tolker mm.

12 - 15.000,- + moms excl. materialer er meget godt ramt ja.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis