www.fixya.com

Når man har et akut problem, er det ikke altid siden her hjælper pga. der kan gå et par dage inden orklet, der sidder med svaret logger på. Det er jo danmark, og så mange er vi heller ikke her inde.

Jeg har lige haft bøvl med min Siemens/bosch opvaskemaskine, konen sagde, den er 11 år, køb dog en anden, men jeg giver ikke op.

Der er ikke motor problemer og den er ikke utæt, så det ville være synd at smide den ud.
Den er fuldintegrerbar, så den er lidt dyerer end dem der altid er på knaldtilbud.

Jeg vil bare sige med dette indlæg at søstersiden fixya.com sparker røv mht. alt muligt inden for reperation af hårde hvidevare. Den er på engelsk, men tonen er let forståelig.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du fået den lavet derinde så, eller? :-)
Ja, der stod en del hints til aqua stop på siemens / bosch. Men det var noget af en rundtur.

Hvad der gik galt ved jeg nu. Den begyndte at køre løs på retur pumpen, også selvom den var igang med sit program. Så jeg troede det var program styrringen der var gået, evt. et ræle, så jeg loddede et par lysdioder på så jeg kunne se hvornår ræleerne var trukket.

Et kik i maskinen viste at der stod en sjat vand i bunden af maskinen, denne løfter en flamingo flyder, der aktiverer en microsvitch.
Nu kører pumpen helt uden, der er noget at pumpe af, og den BLIVER VED.

Jeg fjernede vandet med nogle klude. Startede maskinen igen, så at den tog vand ind, ret hurtigt, faktisk så hurtigt at svømmeren der skal sige stop, smed en lille sjat ned i bunden af maskinen igen, og det gjorde den også anden og tredje gang.

Der sidder et rør i bunden, hen til ion bytteren (tror jeg den hedder) dette blev renset, jeg skruede lidt ned for vandtrykket på hanen (dette simulerer det skidt der før sad i vand tilførslen, som jeg havde renset dagen før).

Nu fylder den op, kører perfekt som før. Men det tog noget tid. Siden hjalp mht. at mange indlæg handler om problemer med det der aqua safe stop.

Jeg syntes det er underligt at den bare bliver ved med at pumpe indtil den brænder af, det den prøver at pumpe ud er jo noget der ikke er der. Når nu der i forvejen sidder en microprocessor, et display og en ting der kan hyle, hvorfor helvede laver de så ikke en fejl i displayet, eller en bip kombination i alarmen, og siger til vandtilførslen at den skal blokere.

Det virker som om sikkerhedskredsløbet kører uden om alt elektronik. Jeg ville ikke lave en opvaskemaskine styring på den måde.

MVH


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Fedt :-)! Tak for tippet.. Jeg har aldrig selv brugte engelsk fora, fordi jeg var bange for at de var for svære at forstå.

Arbejder med tryk på tøj men interesserer mig for gør-det-selv-håndværk..

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis