regnvandskloakrør dybde?

Hejsa

jeg er ved at grave ud til 20 meter PVC kloakrør og har derfor tænkt over hvad behovet for at det er i frostsikker dybde er?

Jeg har gravet en 8 meter rende nu som er ca 70cm dyb. Men er der behov for at hele røret ligger i frostsikker dybde eller er det nok, at det ligger eksempelvis 50cm ved udløb fra sandfang og 90cm ved kloakken (20 meter af 2cm fald pr meter = 40cm fald i alt)

Hejsa jeg er ved at grave ud til 20 meter PVC... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kan prøve at forklare nærmere...

Det er sådan et det hus jeg bor i er oprindelig med fladt tag. Da det blev bygget blev der etableret kloakering til regnvand (Seperat kloak til regnvand seperat til spildevand) og regnvand fra det flade tag blev ledt ned i regnvandskloakken.

i 1995/96 byggede den tidligere ejer så rejst tag på huset. På den side at huset som vender ud imod villavejen blev vandet ledt ned i en tagrende og derfra ned i den samme regnvandskloak som tog vandet fra det flade tag. Så det vil sige INGEN nye kloakker eller noget, blot et andet tilløb ned i kloakken grundet det rejste tag.

På bagsiden af huset, altså den side der vender ind imod haven er der så lavet en håbløs faskine. Det vil sige et lille sandfang på godt 1 meter hvor udløbet er 10cm under jordoverfladen, og der er ført en flex slange 5 meter langs husmuren og efter de 5 meter slutter den brat..intet dræn eller andet der kan aflede vandet bare ud i ingenting. Det betyder at det selvfølgelig stopper til når det regner.

Jeg vil så erstatte det lille sandfang med et ordentligt og føre PVC rør rundt om huset til den samme kloak som regnvandet fra forsiden af huset bliver ledt ned i.

Så det korte af det lange er, at der er etableret selve kloakken og den mængde regnvand jeg leder ned i er den samme som dengang der var fladt tag. Det jeg blot vil er, at have regnvandet fra den bagsiden af huset om i kloakken istedet for i den der håbløse faskine. Det skal siges at den kloak jeg leder vandet ned i er på egen grund. Fra den kloak løber det så ud i offentlig ledning.

tveskæg, nu har du pointeret 4 gange i denne tråd, at det er autoriseret arbejde-

Så mon ikke spørgeren er helt med på det, men når han nu alligevel vil lave det selv, kan han jo ligesågodt, få lidt råd og vejledning, så det kommer til at fungere.-

mvh jens

Jov de oplysninger han har brug for har han også fået i denne tråd

tveskæg

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis