Utæthed i båden.

Hej Alle.

Jeg har købt en Flipper 700 i maj måned. I starten kom der lidt vand ind i bunden af båden, samt ind ved tanken, som er placeret midt på båden. Jeg slog det hen med at det nok var kondens, men nu er problemet blevet så stort, at der skal lænses dagligt.

Jeg har taget båden op af vandet, for at efterse bunden for at lokalisere utætheden, og nu kommer spørgsmålet så, er det muligt at lokalisere det på en let måde? Såfremt det er i en glasfiber reparation, vil det ikke være ret let at spotte. Så hvis der er en der lige har et fantastisk tip, ville det være super.

Med venlig hilsen

Markus
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej og velkommen til fora

Det er vel en båd nogenlunde som den her?


Så er den vel med z-drev, det kunne jo være i forbindelse med det, der var en utæthed.

Hvis båden ikke har haft, alvorlige skader, burde der ikke trænge vand ind, gennem skroget.

Men det kan også være regnvand, som trænger ind, og lige nettop i år har vi jo haft rigeligt med regn. Her er der flere mulighedet, kaleche, ved ruder, luger mv.....

mvh jens

 

Kan du se reparationerne fra indersiden?

Så kunne du smørre sæbevand på, og så blæse udefra med trykluft.

Men så burde du vel også, kunne have funden, utætheden da båden var i vandet.

Men er reparationenerne udført så ringe, at der trænger vand ind, bør du så slebet ned, så du kan se dem efter i sømmene. Og i værste fald fjerne dem, og få det lavet korekt.

mvh jens

 

Hej Jens.

Jeg kan desværre ikke se hvor reparationerne er lavet indefra, men jeg har nu haft den til at stå indenfor ved 20 grader. Der var ingen steder under bunden, hvor der var vådt. Omkring drevet var der heller ikke vådt, men der kom vand ved indsugningen til toilettet, samt ved badestigen. Det må jo være de utætheder der er, da bunden ser fin ud, og der ikke kommer fugt ved glasfiberreparationerne.

Men tak for hjælpen


Hilsen Markus.

Hej
Jeg har samme problem med min Flipper 700 Patrol,  jeg er næsten sikker på det er regnvand,  men kan ikke regne ud hvordan regnvand kommer ind i skotten/rummet  imellem motorrummet og batterirummet, der er boret et hul i batterirummet ind til skotten/rummet så man kan lænse vandet i batterirummet. Fik du opklaret hvor du havde lækage ? Hilsen Henning 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis