Olie til højt ydende 2 takter i en b&s 2,5 hk motor

Jeg har fået fat i en sneslynge som har en b&s 2 takt motor.. og så har jeg noget 2 takt fuldsyntetisk olie til højtydende motorcykler (står der på dunken)

Kan jeg bruge det på sådan en lille "traktor" motor?? 

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det kan du godt, det ligger der ingen problemer i.
Måske skulle jeg lige skrive hvorfor jeg spørger..

For en del år siden havde en af mine venner, en wartburg som jo er en 2 takt.

Den skulle have det bedste olie i benzinen.. og så købte han noget fuldsyntetisk til højtydende MC'er

Men det resulterede i at motoren gik i stykker.. den var fuld at sort tjære efter nogle måneders kørsel og vi måtte finde en ny motor fra en autohugger..

Svendborg

Sådan en "bil" motor er også anderledes belastet, det der er væsentligt er om motoren en vand eller luft kølet. En b&s er jo luftkølet og har derfor en højere  temperatur i cylinderen, så det skal nok blive brændt af.
Men så vidt jeg ved skal en B6S ikke have totakts oli i benzinen, det er jo en 4 takts motor.
Det er ikke alle B&G der er 4-takter.. denne her er i en sneslynge og der står på den at det er olieblandet benzin..

Svendborg

Som du ved, har jeg en MZ og der er oliebeholder på så den selv blander. Når jeg køber olie er det den bedste og lidt for dyr, men det betyder så at jeg har kunnet sætte olie forbruget ned med ca. lidt mere end en halv procent, så i stedet for at bruge 2 %. køre jeg på 1,2% ca. det går fint selvom motoren er hårdt belastet (sidevogn) Så hvis din motor skal have 4 % kunne du måske nok gå ned på 3% med så god en olie.
Ja.. man kan spare på os og lugt hvis man bruger en god olie..

Jeg var bare i tvivl om der var forskel på højtydende og almindelige slæbe motorer..
Men det ser ud til at den skiller mellem påhængsmotorer der er vandkølet og så luftkølet..

Svendborg

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis