Skal OSB plader grundes?

Som overskriften lyder, så skal jeg ha malet nogle osb plader jeg skal hænge værktøj på, skal de grundes inden jeg maler...?
Som overskriften lyder, så skal jeg ha malet nogle... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tak for de mange gode svar!!

Efter at have undersøgt priser bliver det nok Trip Trap panellak til 349 kr for 3 liter i Bauhaus. Måske spørger jeg lige den lokale farvehandler om de kan lave et bedre tilbud.

Tror faktisk at det bliver rigtig fint med "lysnede" OSB plader da jeg syns den grove struktur ser rigtig godt ud. Og da garagen/værkstedet primært skal bruges til arbejde der ikke sviner særlig meget så satser jeg på at overfladen bliver robust nok.

Mvh. Dan
Jeg skal nok dele billeder når maleprojektet er overstået. Har dog søgt lidt mere info omkring maling af OSB og flere steder læser jeg at vandbaseret maling får fibrene/spånerne i OSB-pladernes overflade til at løfte sig da de bindemidlet i pladerne er vandbaseret. Det vil selvfølgelig ikke se for smart ud og for at undgå det bør man bruge en oliebaseret primer, f.eks "Kilz primer", som dog nok ikke lige kan skaffes her i DK. Der er bl.a. en diskussion om det på det fine forum her: http://www.garagejournal.com/forum/...hp?t=14287

Inden jeg påbegynder vil jeg lige høre farvehandleren og evt. prøve at teste med panellak på en af de mange OSB afskæringer jeg har liggende.

Nogen der har gjort uheldige erfaringer med at male vandbaseret på OSB?

Klap nu lige hesten! 

Citat: "....så skal jeg ha malet nogle osb plader jeg skal hænge værktøj på, skal de grundes inden jeg maler...?"

Skulle der være et par spåner der rejste sig så kunne du jo lige give pladen om tur med et korn 180 sandpapir!

Så skal de par skruetrækkere nok blive hængende. Smukt endda! 

Burhali skrev den 26-09-2011 22:12:27

Som overskriften lyder, så skal jeg ha malet nogle osb plader jeg skal hænge værktøj på, skal de grundes inden jeg maler...?

 

Må vi ikke se nogen billeder af det færdige resultat?

Annonce

Sidste aktivitet i tråden er fra 2012 så det er ikke sikkert at du får noget respons.


Elektronikteknikeren

Jeg så godt, at det er et gammelt indlæg. Men hvis brugeren stadig er herinde, kan vedkommende jo godt lige tage et par billeder og lægge op.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også