Badeværelse 1. sal

Hejsa.

Vi står og skal til at renovere vores badeværelse på 1. sal. Huset er fra starten af 70'erne og det er badeværelset også, så nu er det tid til skifte ud.

Det nuværende badeværelse er ca. 8 m2 med vinyl på gulvet. Vinylen ligger formentlig på en spånplade som ligger på et bjælkelag. Bjælkelaget ligger med en afstand på 1,00 m mellem bjælkerne fra midte til midte. Bjælkernes dimension er 90 x 200 mm.

Det nemmeste ville jo være at skifte den gl. vinyl ud med noget nyt, men vi vil dog helst have klinker på gulvet.

Jeg har talt med en murer om det, og han siger, i samråd med en tømrer, at vi kan lægge en krydsfiner plade ovenpå spånplade gulvet og derefter en elmåtte til gulvvarme. Han vil så fylde spartelmasse ovenpå elmåtten og derefter klinker.

Mit spørgsmål er så, om denne konstruktion vil være stærk nok til at fugerne ikke revner og i værste tilfælde, at jeg ikke en dag ender med at stå og bade i bryggerset nedenunder?

Grunden til at jeg spørger er, at jeg har haft to andre firmaer ud og give tilbud på at lave badeværelset og det blev en hel del dyrere end jeg havde regnet med. En af grundene til dette var, at de bl.a. sagde at de ville støbe gulvet hvilket bjælkelagget ikke var stærkt nok til at holde og det skulle derfor forstærkes / udskiftes således at der kun ville være 300 mm mellem bjælkerne. Dette vil være en stor operation. En af tømrer priserne lød på ca. 80.000 kr inkl. moms for denne konstruktion inkl. opsætning af gipsvægge, loft mv. Så kan man jo selv tænken sig til resten af prisen for et færdigt badeværelse når der derudover kommer murer, VVS, EL og badmøbel. Det endte over 200.000 kr., hvilket vi synes er for dyrt.

Håber i kan hjælpe.

 

Hejsa. Vi står og skal til at renovere vores... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Elkjaer,

Har haft for travlt med at arbejde, men skal meget snart i gang!

Prøv at lave en ny tråd hvor du spørger til erfaringer med løsningen - ellers gør jeg det ;-)
Eftersom den er MK-godkendt nærer jeg ingen bekymringer, når blot man følger anvisningerne.

Vi har gulvvarme, lagt i spånplader med med forfræsede spor og et 14 mm trægulv på hele førstesalen - Dejlig hurtig reaktionstid på gulvvarmen og ingen knirkelyde, så jeg er ikke bekymret for knirkelyde, som hpox skriver.

VH

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også