Gulvvarme slanger fremføring

Er ved at inddrage en gammel stald til beboelse der kommer gulvvarme i det hele.

Har lagt 300mm flamingo og rionet og gullvarme slangerne i 4værelser.

Men fra alle værelserne krydser gulvvarmeslanger over en gang og gennem et bryggers hvor de alle sammen skal samlet i shunten.

De slangerne til værelserne vil jo påvirke varmen styringen i gang/bryggers.

Nogle triks til hvad man normalt plejer at gøre med fremførring, skal de skæres ned i flamingoen, eller hvad ???

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ingen der har input til spørgsmålet??
Jeg tænkte det samme.
Jeg er ved at lave det i 100kvm bebyggelse.
Og jeg gør det at jeg kører varmeslangerne under rionettet der hvor de bare skal transporteres igennem et rum, og så med ½ve rørskåle over. At ligge den ned i styrolitten er ikke en mulighed da jeg har lavet radonspærre, og lagt rionet. Og ville være alt for besværligt.

Mvh

Morten

Ja det var da en nem løsning, og må da forhindre noget af varmen i at stige op i gulvet.
Ja det var min tanke, det er selvfølgeligt ikke så godt som at ligge dem imellem styrolitpladerne, det har jeg gjort med de 2 hoved slanger der kommer fra fyret, men de skulle jo også ligges inden rionet og radonspærre

Mvh

Morten

Jeg er i gang med det samme og jeg laver ikke gulvvarme i min gang der kommer alle slangerne til at gå igennem så det skal nok blive´varmet op der er kun max 5 graders forskel mellem ind og ud så der bliver nok ikke overvarmt i min gang eller koldt

 

Annonce
Fremføringsrør til gulvvarme skal isoleres frem til det rum hvor varmen skal afgives, og de må således ikke føres oppe i betonen da der så bliver "svage steder" heri med risiko for revnedannelser.
dilatations fuger isolering i mellem rummende så skulle der ikke ske noget.     der er vel ikke nogle rum der hænger samme uden en flamingo kant. og isolerer du røret imellem de rum sker der ikke noget. og hvorfor skal de isoleres

 

Hvis der ligger et isoleret rør i ca 10 cm beton vil den jo kun være halvt så tyk ved røret og dermed svagere.

Rørene skal isoleres for at kunne styre varmen i de enkelte rum via termotater, og så kan det jo ikke hjælpe at der løber uisolerede rør gennem rummet, som afgiver ukontrolleret varme.
Husk at hæve rionet en smule over isoleringen. Det gjorde muremesteren jeg havde hyret til opgaven ikke. Det kan du gøre bedre uden en mesterlære uddannelse.

Start med at ligge rør i de fjerneste rum, så går det lettere at pakke fremføringen ned i isoleringen i gangen. Skær f.eks. riller til rørene i det nederste lag.

 

Orla, hvis man bruger min metode vil slange og ½isolering jo ligge under rionet, hvad er problemet i det, det vil jo kun være 32mm højt og under rionet.

Mvh

Morten

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis