Blandingsforhold benzin/olie motorsav Husqvarna 268 xp

Hej gutter
Det er længe siden jeg har brugt min motorsav Husqvarna 268 XP.
Jeg kan ikke huske blandingsforholdet olie/benzin
Er der nogen der kan hjælpe ??
Kan ikke finde manualen og heller intet på nettet
Mvh
Anker

 Med venlig hilsen

 Anker

 

Hej gutter Det er længe siden jeg har brugt min... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
jeg bruger det grønne olie 2%. motul. og det røde olie 2% stihl.!
prøvet. er god ved motoren.
til motorsaven (stihl ms 192 c. standart.)

og det sjove er at jeg har prøvet på en knallert. suzuki samurai. dm 50.
og det kørte rigtig godt med den røde olie 2% blanding.
og med ren forbrænding. og siden hen grønne olie grund af tilgængelighed.!
det samme med motorsaven.
Nu ved jeg ikk hvor meget du bruger saven, men under alle omstændigheder, vil jeg anbefale dig at bruge det de kalder milijø benzin eller what ever.. Det er markant mere behageligt at indånde(og det gør man jo).. jep det er noget dyre(det piner også en LDSer som mig, men kender en der ikk bruger sin sav ofte, som har brændt den af på at bruge noget olieblandet benzin der har stået for længe)
Der er snak om det ikk er godt til pakninger i karburator, men har ikk haft problemer.. vi bruger ml 5-700 l årligt..
vh Skovfogden..)
Jeg hører fra tid til anden også det med pakningerne men har aldrig set eksempler på det. Vi bruger udelukkende Aspen i alle skolens save (ca. 50 stk) og jeg bruger heller ikke andet i mine egne save (13 stk), og kunne heller ikke drømme om at bruge andet.

Selv min ældste sav der oprindelig har kørt på bland-selv-benzin fra den gang hvor aspen ikke var på markedet har ikke haft antydningen af problem med at skifte til Aspen.

 Niels Ejnar

www.saveniels.dk

 

aspen.

prøv at lægge en billedet af dunken med aspen.!!!
Ja nu får jeg nok på puklen, men jeg bruger ganske almindelig oktan 92 tilsat 4% ganske almindelig 2-taktolie og kædeolien er ligeledes ganske almindelig MINERALSK kædesavsolie det har altid virket upåklageligt for mig, min gamle Stihl 024´er fra 91 ryger da lidt tilgengæld kører den stadig som en ny, men min nye 260´er ryger ikke, det er noget med de har lavet noget kompensator og motorstyring, det korte af det lange er at de ikke er til at slide op når de bliver smurt ordentligt, jeg kunne forestille mig det samme er gældende med en Husqvarna..

Før købte jeg Texaco´s olier, men jeg synes de har sat priserne noget op, så det sidste stykke tid har jeg brugt Biltema´s olier.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis