Gulvarme, Justering ?!!!

Hjælp! 
Vi er lige flyttet ind i vores nye hus ( altså nyt for os ) og der er gulvvarme i hele huset.
Vi har dog lidt problemer med og få det til og fungere rigtigt, så derfor denne tråd!
Vi har en fordeler-rack med 5 justeringshåndtag,  men dette er vist ikke til temperaturen?!
Som det står nu har vi åbnet helt op for alle 5, men der er frygteligt varmt i hele huset på trods af at temperaturhåndtaget ( ligesom dem der sidder på radiatorer ) er skruet helt ned.
Temperaturen på indgangsvandet viser ca 35 grader og vandet ud viser ca 29 grader. 
Det skal nok lige nævnes at vi har oliefyr og elektrisk varmtvandsbeholder.
Temperaturen i oliefyret er justeret til 55 grader.
Vi har boet i huset i ca 14 dage og har brugt ca 60 liter diesel!!
Hvordan skal alt dette justeres ???
Håber i kan hjælpe os lidt? 
Jeg vedhæfter lige nogle billeder

/ Daniel

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sidder der ikke en termostat på fordeler manifolden, med den må du kunne juster tempraturen ned på det vand du sender ud i din gulvvarme.
Jo, og den har jeg skruet helt ned.. Underligt nok er mindste indstilling 2 !
Men prøvede og slukke for elvarmevandsbeholderen, og så forsvandt alt det varme vand i hanerne.. Det kan da ikke være rigtigt ?

/ Daniel

I stedet for at slukke for elvandvarmeren - sluk da for oliefyret. Nå det bliver koldt kan du evt starte olie fyret om natten kun. Når det bliver så koldt uden for at det ikke er nok, må du gå over til fuld drift af olie fyret. Start stop kan kontrolleres med et billigt kontakt ur fra Harald Skrald.
Hvis du har en vandbeholder med "elpatron" kan det jo være den ikke er koblet til fyret og kun køre elvarme.
Hvis du har tændt for fyret, laver det jo varme, så jeg ville nok vælge at slukke(husk også pumpe) eller sætte det ned på min. temp. Da nogle oliefyr godt kan være svær at starte op igen.
Den termostat der sidder foran styre nok max temp. da trægulve ikke må blive for varme.

Du kan også bare slukke for cirk. pumpe

Det havde nok ha været en god ide at spørge den forige ejer, om hvordan det fungere

it is better to burn out than to fade away
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis