Jernet sidder fast i overfræseren

Hej jeg har en Hitachi overfræser, der altid giver mig problemer når jernene skal skiftes. De sidder uhjælpelig fast og ikke alle jern har en medgørlig facon, der gør at man kan gribe om dem med hverken tang eller andet gribeværktøj. Af og til kan jeg bruge løftestangsprincippet, hvis det ellers er muligt at få en skruetrækker eller lign. ind.
Det er ikke holdbart i længden og jeg bruger rigtig meget krudt på at skifte. Fræseren er forholdsvis ny og den har ALTID opført sig lige påholdende.
Skal jeg skifte spændetangen eller give den lidt fedt? Kan man tvinge spændetangen lidt fra hinanden uden at den brækker?
Mvh
Helle på Møn


Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa

Det kan måske hænge sammen med at den indre del af spændtangen ikke sidder rigtigt. Det er lidt svært at forklare, men hvis du skruer selve spændtangen af, følger den indre "krave" så med ud? Hvis den ikke gør det, kan det være der fejlen er. Jeg har fundet et link med en ret god engelsk beskrivelse, måske den kan hjælpe lidt?

Med venlig hilsen

Anders

Hej Anders tusind tak! Det passer fuldstændig på mit problem. Nu skal jeg så til det sjove igen,-skille skidtet ad igen!
Og så lærte jeg sandelig også meget andet, rigtig god artikel.
Jeg prøver.....
Mvh
Helle

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Hej Anders
det var helt rigtigt, den sad ikke fast i kraven, det gør den nu og det hjalp gevaldigt, tusind tak hjælpen.
Mvh
Helle

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Hej igen

Jamen det var da godt. Har selv haft problemet med en Bosch overfræser der også krævede lidt arbejde 

Med venlig hilsen

Anders

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis