Escort død efter indbrud

Jeg har haft indbrud i min Escort (98), de har forsøgt at starte den ved at pille plastickåben omkring ratstammen af og fjernet bundstykket fra tændingslåsen.

Desuden er der rykket ledninger ud af en sort plastic-kasse der sidder ved, og omkring tændingslåsen. Jeg har forsøgt at montere disse igen, men når jeg drejer nøglen til start sker der INTET. Når nøglen drejes til tænding, starter blæsere, radio og lygter, men den vil altså ikke starte.

Kan der være den sorte plastic-kasse, den er gal med - jeg går ud fra at det er modtageren til startspærren siden den går rundt om tændingslåsen.

Nogen idéer?

EDIT: Dioden der sidder under uret i bilen er ligeledes helt død, den plejer ellers at blinke.

 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ja det lyder som om, de elendige tyveknægte, har fået hærget, transponderen til startspæren.
mvh jens

 

Jeg mistænker også at det er den. Stikket deri ser ikke helt godt ud, så jeg tror at jeg vil prøve at lodde ledningerne på et andet stik.

Har jeg forstået det rigtigt sådan at signalet går fra spærreboksen (den sorte på ratstammen) til en slags computer til så tillader bilen at starte?

Kan jeg evt. prøve med en ny spærreboks eller skal den kodes til nøglen?

 

Hej
 Der sidder en modtager (spole/anrenne) omkring tændingslåsen. den er forbundet til en modtagerbox som igen giver et styresignal til din motorstyring om at det er OK at starte.Modtageren og motorstyring er kodet sammen med din startnøgle.
Du kan godt udskifte antennen ( spolen ) ved din tændingslås med en anden uden at det skal kodes, men intet af det andet.
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Kører startmotoren rundt, for det skal den vel, med eller uden defekt startspærre. Det gør den på min wv/skoda

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Nej, hverken startmotoren eller benzinpumpen kan høres når jeg drejer den til start.

Det kunne måske pege på at det er et elektrisk problem ift. starteren, men det undrer mig bare at der kommer lys på, samt radioen virker, blæsere kører osv.

 

Annonce
Der er flere kontakt sæt i bundstykket, og den med tilgang til startmotoren er yderpositionen med fjederretur. Men jeg skal ikke udtale mig om ford. Ved bare ca, hvordan det er på vw, skoda, seat.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Endelig fik jeg den startet!

Sikke en lettelse - det var de ledninger der skulle sidde i den sorte boks ved tændingslåsen. Nu er stikket skiftet og den starter hver gang.

Tak for hjælpen :-)

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis