Afstand fra skorsten til brændbart materiale

Hej alle

Jeg er ved at skulle støbe sokkel til en indvendig væg under er renoveringsopgave. Op af væggen skal der være en pejseindsats og ved siden af den en skorsten. Skorstenen mures op af elementer der stables (der findes forskellige fabrikater). Nu er jeg så i tvivl om hvor lang en afstand jeg skal lave til en stor kraftig loftsbjælke i mit gamle hus. Loftsbjælken er egentlig spærfoden og kan ikke fjernes og er heller ikke interesseret i at den fjernes da der jo også er æstetikken at tænke på.

Jeg mener at have fået at vide at afstanden fra disse færdiglavede skorstensblokke og til brændbart skal være 25 cm! Er det korrekt?
Ret vigtigt da jeg inden længe starter på at støbe sokkel.

Hvis der er en murer herinde kan han måske fortælle mig hvordan han vil kombinere støbningen af sokkel til indvendig mur samt sokkel til skorstenen. Skal det støbes i èn arbejdsgang, skal sokkel til skorsten lige så langt ned som til indvendig mur og evt. andre gode tips som LDS jo er så kendt for 

Håber på et godt og brugbart svar, på forhånd tak

Toolie

Hej alle Jeg er ved at skulle støbe sokkel til en... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hejsa

Nu vil jeg tillade mig at komme med en kommentar til alle de kloge hoveder som til nu har skrevet om afstanden til den omtalte bjælke

ved at bruge en dobbeltmodul skorsten fra Schiedel kan du helt undlade afstand da den er CE godkendt til en afstand til brændbart matriale på 0 cm

CE mærkningen er T450 N1 D 3 G(00) hvor det er tallene efter G du skal kikke på altså 00 lig med 0 millimeter.

og nogle vil så nok spørgre hvad er din baggrund for at kunne oplyse dette, jo jeg er skorstensfejer og er en af dem som om ikke dagligt, så mindst en gang om ugen syner og godkender skorstene.

Venlig hilsen

Jesper

http://www.schiedel.dk/fileadmin/da...ebruar.pdf

PS staver som en ko på glatis og puntum og komma må du selv sætte.

PS staver som en ko på glatis kan ikke gøre for det og komma og puntum må du lige selv sætte de ligger her ...........  ,,,,,,,,,,,,,,,,,

Tak for hjælpen - skorsten bliver placeret umiddelbart op af tømmer da jeg nu er klar over at det er valg af produkt der afgør om der skal være afstand eller ej.

Toolie

snart med varme på

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis