Reperation af betongulv

Hej Jeg har haft en større vandskade i min kælder efter det store skybrud i juli. I den forbindelse var der så meget tryk fra kloakken, at mit gulv i kælderen sprækkede, der hvor jeg har dræn. Der ligger dræn under hele kælderen. Det er en murermester villa fra 1932, men selv om det er et gammelt dræn, er det vældig effektivt Jeg har nu brækket hele den fure i gulvet, hvor drænet ligger nedenunder, op, for at reparere det defekte støbelag. Min plan er, når gulvet er repareret, at lægge klinker på bagefter. Jeg er i tvivl om hvor længe de støbte stykker skal tørre, før jeg kan lægge klinker på? Samlet er det måske 10-15% af det samlede gulvareal jeg har måttet reparere. Jeg overvejer også at lave en ruminddeling med gipsvægge. I den sammenhæng mener jeg at kunne huske, at et betongulv skal tørre i ca. 4 uger, før man må bygge på det, eller kan jeg lægge en dampspærre under Stålreglerne? Ud over det, er jeg helt vild dette forum. Ærgrer mig kun over at jeg ikke har fundet det før Mange gode hilsner Christian

Mange gode hilsner

Christian :-)

 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Betong  når sin fulde styrde efter 28 dage, og har nået ca halv styrke efter 1 uge

så efter 8 10 dage kan du godt lægge klinker, og iørigt arbejde med lætte vage herpå.

tveskæg

 

Hej Tveskæg. Lige den info jeg har brug for :-)

Mange gode hilsner

Christian

Mange gode hilsner

Christian :-)

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis