Renovering - maling af loft

   Hej til alle her.

Loft i køkken har mærker efter vandskade og resten af lofter har farve efter nikotin.
 
Har vasket ned, men har ingen erfaring med spærrende loftmaling.

Skal købe maling, men er i tvivl om hvilket mærke maling der er bedst dækkende.

Er der nogen her der har erfaring med Dyrup iso pro, dyrup kvik stop, flugger eller sigma ? hvad der er bedst ?

MVH. Desire

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Uha ! der er meget at vælge imellem, men det du først skal have gjort er at lukke for gennemtrængning og det gør du med en hæftegrunder eller lindolie med 50 % terpentin. Så er det som regel nok men et lag god maling.
Skrevet af hpox på 24 sep 2011 12:48
Hvis det er pudsede lofter skal der vel ikke bruges hæftefrunder?

Når der nu findes omtalte spærregrundere!
Går stærkt ud fra at spærregrunder og hæftegrunder er samme produkt, blot med to navne !

Sigmas isoprimer er vandig, god og dy,r, ovenpå den males med Sigma Isotop. Nordsjös Isomat er lidt billigere og kan stå som slutmaling efter 2 gange, men isolerer lidt mindre effektivt end Sigmas system.

Jeg har ikke personlig erfaring med andre mærker, så dem kan jeg ikke udtale mig om.
Mine Lofter er vist af puds el. cement, og malede i samme slags loftmaling i hele lejligheden.

Kan se på de flager der har løsnet sig ved vandskaden i køkkenet, at der kun er 1 lag som er kraftigt .

Gik fint med at tage flager ned ved vandskaden, men resten af loftmaling i køkken sidder virkeligt godt fast, kan ikke skrabes ned uden at lave mærker i puds el. cementen.

Har brugt flere dage på at undersøge hvilken loftmaling der skal bruges til at dække.
Sælgerne skriver jo alle, at deres er den bedste grunder / spærrende maling, de vil jo gerne sælge, men tjekker man datablade på det de nævner, kan man læse, at man skal bruge 2 forsk. malinger for eksempel grunder og iso, el. iso og primer.

De fleste private peger på de dyrere mærker som flugger, sigma. 1 maler jeg talte med, mener at kvik stop er det bedste.

Efter læsning af div. maling data sider, syntes jeg dyrup lyder bedst, men ingen private udtaler sig om erfaring med dyrup.

At spare på udgiften til maling, kan åbenbart blive dyrere fordi man så skal male om, og får ekstra arbejde.

Og jeg må indrømme at jeg ikke er blevet ret meget klogere, men mere usikker.

Surt show.

Annonce
Dyrup er virkelig kvalitets maling, men rasende dyr
Du skal blot have den binder i loftet først og så skulle Dyrups lofts maling meget gerne kunne dække med et strøg, hvis du ikke fortynder den.
Længere er den ikke
Glem alt om hæftegrunder her.
Og NEJ hæftegrunder og spærregrunder er IKKE det samme. Så håber sandelig ikke du har ofret penge på en hæftegrunder til et nikotin loft Det du nok tænker på håndværker er SPÆRRENDE hæftegrunder. Men den bruges primært til træværk/"lak"-arbejde.

Det her er maler standard arbejde lyder det til ud fra det skrevne.

-Selv ville jeg ud fra hvad du skriver få spartelet de flager/huller ud du har skrabet ned. Enten med sandspartel eller gips. Slibe
-Evt Pletmale efter spartling så det ikke kommer mat igennem, men også for tydeligere at kunne se om spartlingen står helt jævn med med det du ikke har skrabet ned.
-Male det med en spærrende maling 1 (måske 2 gange an på hvor slemt det er)
- 1 gang færdigmaling. (2 hvis der er brugt kvikstop)

At de fleste peger på de dyrere mærker til at spærre med, er sikkert fordi det er det mest effektive
Selv er jeg mest til Sigmas Isotop hvad angår dette stykke arbejde, prisklasse ca 1200 på tilbud og ellers omkring 1500 (10 l)
Fluggers spærrende er også okay (dog ikke på trælofter o.lign, virker ikke for godt på træ), og i samme prisklasse.

Kvikstoppen fra Dyrup. Fantastisk. Den spærre stortset alt er min erfaring. Dog er der den ulempe at den desværre er farveløs Hvilket vil sige, man skal male en ekstra gang i forhold til de andre. Samt den sviner AD HELVEDE TIL! ER ikke sikker på hvilken pris den koster.




Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Charlotte, hvorfor vil du smører to forskellige spærrende malinger på???????

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Skrevet af Jacko på 29 sep 2011 19:27
Charlotte, hvorfor vil du smører to forskellige spærrende malinger på???????



Fordi Sigmas systembehandling går på anvendelse af Isoprimer i bunden og Isotop ovenpå hvis garantien skal gælde. Egentlig bare for hjælpe trådstarter bedst muligt med ikke at få farvegennemslag. Jeg har selv malet vandskadet loft i et rum kun med grunder og så med loftmaling og i et andet rum med den foreskrevne systembehandling. Skjolden er desværre slået igennem i førstnævnte rum, så jeg skal male igen.-Surt show.

Men, jeg skriver også at man kan bruge systembehandlingen, eller nøjes med spærrende grunder efterfulgt af en almindelig loftmaling.

Med venlig hilsen

Charlotte

www.maling.nu

Okay. Fair nok

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også