Beton gulv i værksted

Hej

Jeg skal have støbt beton i mit værksted 60 kvm

Hvor mange sække cement skal jeg bruge og hvor meget støbe mix

Og hvad er den bedste blanding 1-5 ?

Evt nogen der kender en ca pris ved at bestille direkte og hvad jeg ville kunne spare ved selv og kunne gøre det, godt nok et stort arbejde men har en del hjælpere

Venligst Jesper

 jesper

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kunne jo starte med at fortælle hvor mange m3 der skal udstøbes.

Og så bare spørge den lokal betonleverandør hvor meget sådan en kanonfuld beton koster?

Og så kan du spørge hvormegt støbemix koster. Og cement. I din lokale tømmerhandel jo.

De to tal kan du trække fra hverandre og derved udregne besparelsen.

Måske burde du kikke lidt på nedennævnte site:

http://www.aalborgportland.dk/default.aspx

Tænk også lige over, at den billige cement, ikke har samme styrke, som eks. Ålborg portland.
 
Mvh jens

 

Så simpelt er det nu heller ikke. .o)

Cementen udfylder hulrummene i støbemixen, så der skal stadig bruges 6m3 støbemix.

Og vandet udfylder hulrummene i cementen.

Hvis betonen vibreres med stavvibrator forsvinder 5 procent af den blandede volumen.

Hvis man kommer for skade at støbe 5mm for tykt på 100mm dæk skal der osse bruges 5% ekstra beton.

Eller hvis der støbes på isolering synker denne og så skal der bruges mere beton.

Så der er ikke så nemt at regne rigtigt.
Inden du bestemmer dig skal du tænke på de praktiske problemer, 6 m3 beton vejer i våd tilstand ca.15 tons, det skal I have transportere 2-3 gange.

Hvis I blander i en almindelig fritfaldsblander er det ca. 100 blandinger, I skal regne med ca. 10 minutter for hver blanding.

En af deltagerne skal have gode erfaringer med støbning, ellers bliver gulvet skævt og ujævnt.

Ålborgs Portlands opskrift siiger:

Forventet forbrug pr. m3 beton i kg
Betongulve med alm. slid
Cement 287 kg
Sand 679 kg
Sten 1176 kg


Forventet forbrug pr. m3 beton i m3
Cement 0,26 m3
Sand 0,52 m3
Sten 0,78 m3

Jeg ville under alle omstændigheder bestille flydebeton til opgaven, med pumpe kan det lægges ud præcis hvor det skal bruges, ekstraprisen er virkelig godt givet ud.
Annonce
Efter at  have støbt gulvene her i huset må jeg også erkende at det ikke kan betale sig at blande betonen selv.

Det eneste man får ud af det, er et ringere gulv og dårlig ryg...

Du har sku nok ret

 jesper

Jep, har jeg.

De penge jeg har sparet på gulvet, har jeg sikkert alligevel lagt hos Kiropraktoren her de sidste par år...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis