Er solceller billigere i udlandet?

Hej. Jeg overvejer at få etableret et solcelleanlæg på mit hus. Har snakket med flere som går med de samme tanker. Vi kan godt lide ideen om at være miljøvenlige, men at det efterhånden kan betale sige økonomisk er det der virkelige taler for at få det installeret.

Vi har derfor overvejet at købe i udlandet for at få nogle bedre priser (har hørt Tyskland er billigere og overvejer Kina men er usikker på kvaliteten). Da vores viden pt. er noget hullet vil jeg gerne høre hvad vi skal kigge efter/ være opmærksom på når vi skal købe solceller.

Hvis der er nogle af jer der har erfaringer med køb af solceller i tyskland eller et andet land, eller bare viden omkring solecelleanlæg, så del dine guldkorn med os andre...

Online guider jeg arbejder med 

en guide om mobildækning derudover skriver jeg om privatøkonomi og et hobbyprojekt om e cigaretter
Hej. Jeg overvejer at få etableret et... Vis hele indlægget
45 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nu har det seneste par indlægsydere begge været hel eller halv professionelle i dette marked og de slynger om sig med priser...
Men de fortæller ikke en pind om hvilken type solcelle paneler de opgivne priser er for....

Det må man som minimum kunne forvente af profferne at de reelt fortæller hvad de sælger til hvilken pris....

Kommer du til slagteren og spørger på prisen på spegepølse, så er det jo ikk enok at han opgiver en pris / pølse.... Det vil være naturligt at fortælle hvilken pølse til hvilken pris og hvilken vægt den enkelte pølse har.. altså fyldestgørende oplysninger....
Ikke nødvendigvis ned på ingrediens niveau.. men trords alt mere detaljeret end det er tilfældet i de seneste indlæg :-)

MVH Njord

MVH Njord
Ikke morgensur... Men kritisk..

I din tekst skriver du jo lystigt "Vi monterer efterhånden rigtig mange anlæg".....
Jeg må vedgive at du ikke skriver en pris på selve anlæget...

Men grundlæggende forventer jeg et højere og sagligere niveau af profferne, også når de optræder her på siden.. dog kun inden for eget fag område :-)

MVH Njord (der er i godt humør)

MVH Njord
Vejret er også med os i igen i dag, så det er ikke nemt at være morgensur

Og jeg kan medgive dig, at der ofte mangler saglighed omkring de produkter der nogle gange bliver omtalt af proffer her på siderne.

Men mon ikke folk er vakse nok til at gå lidt mere på klingen inden de køber, det er vores indtryk at der bliver researched en del inden der handles.

Men vi varetager kun monterings opgaver ifm. solcelle anlæg, ligesom vi også gerne monterer nye vinduer, nyt tag, ekstra isolering m.m.

Og det gør vi uanset hvor kunden ønsker at købe materialerne henne.

Med venlig hilsen - www.boligogbyg.dk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis