Er solceller billigere i udlandet?

Hej. Jeg overvejer at få etableret et solcelleanlæg på mit hus. Har snakket med flere som går med de samme tanker. Vi kan godt lide ideen om at være miljøvenlige, men at det efterhånden kan betale sige økonomisk er det der virkelige taler for at få det installeret.

Vi har derfor overvejet at købe i udlandet for at få nogle bedre priser (har hørt Tyskland er billigere og overvejer Kina men er usikker på kvaliteten). Da vores viden pt. er noget hullet vil jeg gerne høre hvad vi skal kigge efter/ være opmærksom på når vi skal købe solceller.

Hvis der er nogle af jer der har erfaringer med køb af solceller i tyskland eller et andet land, eller bare viden omkring solecelleanlæg, så del dine guldkorn med os andre...

Online guider jeg arbejder med 

en guide om mobildækning derudover skriver jeg om privatøkonomi og et hobbyprojekt om e cigaretter
Hej. Jeg overvejer at få etableret et... Vis hele indlægget
45 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
De nye El målere man bruger i denne forbindelse har en måle enhed til indgående strøm, og en anden til udgående strøm. En Inverter på 6 KW som netto ordningen foreskriver kan sagtens levere både 7 og 8 KW i kortere perioder midt på dagen uden at gå i stykker.

Men ifølge Danmark statistik bruger en familie i en 70 ´er villa ca. 27.000 kr årligt på el og varme pr. 2009, og el og varme priserne stiger med ca. 7 % årligt pt. Så en ting er helt sikkert, at hvis man undlader at isolere, og at tænke i solenergi, så bliver det med sikkerhed blot dyrere og dyrere.

Beregninger på 0 energi huse, eller sågar + energi huse går da også på at du bygger et hus i passiv klasse, og optimerer alle energiforbrugende installationer på bedste mulige vis, for således at producere mere energi end du forbruger.

På denne måde frigører man de omkostninger til el og varme man ellers ville have ved at bo i et 70 ér hus, og disse ca. 30.000 kr årligt kan så i stedet være med til at forrente den nye bolig, som egentlig kun behøver være ca. 250.000 kr dyrere at bygge end en traditionel bolig i BR10 standard.

Med venlig hilsen - www.boligogbyg.dk
Skrevet af Sven M på 27 sep 2011 13:53
De nye El målere man bruger i denne forbindelse har en måle enhed til indgående strøm, og en anden til udgående strøm. En Inverter på 6 KW som netto ordningen foreskriver kan sagtens levere både 7 og 8 KW i kortere perioder midt på dagen uden at gå i stykker.

Men ifølge Danmark statistik bruger en familie i en 70 ´er villa ca. 27.000 kr årligt på el og varme pr. 2009, og el og varme priserne stiger med ca. 7 % årligt pt. Så en ting er helt sikkert, at hvis man undlader at isolere, og at tænke i solenergi, så bliver det med sikkerhed blot dyrere og dyrere.

Beregninger på 0 energi huse, eller sågar + energi huse går da også på at du bygger et hus i passiv klasse, og optimerer alle energiforbrugende installationer på bedste mulige vis, for således at producere mere energi end du forbruger.

På denne måde frigører man de omkostninger til el og varme man ellers ville have ved at bo i et 70 ér hus, og disse ca. 30.000 kr årligt kan så i stedet være med til at forrente den nye bolig, som egentlig kun behøver være ca. 250.000 kr dyrere at bygge end en traditionel bolig i BR10 standard.


tror godt jeg forstår hvad du skriver, men er ret sikker på det ikke var det du mente da du skrev din tidligere post.

men vi kan vel ikke sammenligne et 70'er hus med et nybygget lavenergihus, for der er prisen jo ikke bare 250.000 kr dyrere.

Men jeg er helt enig i at der kan være penge at spare på sigt ved at vælge isolering, solceller og varmepumpe. og det kan i mange tilfælde betale sig selv hjem på en overkommelig tid.
Lidt info omkring solceller:
http://ing.dk/artikel/122642-prisfald-goer-det-til-en-lys-id-for-husejere-at-investere-i-solenergi?utm_medium=email&utm_source=nyhedsbrev&utm_campaign=ingformiddag

MVH Njord

MVH Njord
http://ing.dk/artikel/122649-energikonsulent-bygger-billigt-plushus?utm_medium=email&utm_source=nyhedsbrev&utm_campaign=ingformiddag

Lidt om solceller, men mest af alt om energirigtigt byggeri.

MVH Njord

MVH Njord
Vi er 7 familier der er gået sammen om at købe 7 solcelleanlæg samme sted i dk. Vi fik 12.5 % i rabat..Så  sådan kan man også få det billigere.
Hvor købte i så fra ?

Mvh. Flemming
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det er fint nok at kigge syd for grænse, men mon ikke det vil give problemer hvis man ikke er en ørn til tysk, jeg ville ikke bryde mig om at skulle læse og forstå en kontrakt med diverse forbehold på et andet sprog.
Herhjemme har Nordisk Folkecenter for vedvarende energi et link til solcellepriser.dk
som godt nok ikke helt opdateret angiver priser på både gør det selv anlæg og færdigt installerede anlæg.

Bjarne

 

Skrevet af Flemming.S på 03 okt 2011 21:48
Hvor købte i så fra ?

Mvh. Flemming

 Jeg vil ikke fortælle hvor det er fra  
 Det er i princippet også ligegyldigt , hvem der leverer/sælger anlægget.
Jeg fortalte blot om hvad jeg og en række familier havde gjort..

 Men ok...jeg får et anlæg i uge 43 der kan producere 6240 kw årligt til 115.300 kr
 alt monteret   Dog ikke solpaneler. Det gør jeg selv...

Vi har nettop modtaget en reklame, fra den lokale el instalatør, vedrørende et solcelleanlæg.
Umidelbart lyder det jo spændende.

Mvh jens

Priserne er incl moms, og alt nødvendigt udstyr(måler-converter) men + montering.

Det er et dansk produkt www.gaiasolar.dk



 

Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis