skimmelsvampe problem i værerlse op til badeværelse..

Jeg har fået skimmelsvampe i et værelse der støder op til bdeværelset. Kan det kun skyldes at der trænger vand igennem væggen, eller kan det være temperaturforskellen, på de 2 vægge der giver det...der er en " kant" over fliserne, kan det være fordi der trækker vand ned der ? Har overvejet at tætne med silicone ved fuger og på "kanten" over fliserne.. Nogen der kan give bud på hvad problemet kan være ? Har billeder af det, men kan vist ikke uploades dem her på siden ??
Jeg har fået skimmelsvampe i et værelse der støder... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg havde noget ligende da jeg flyttede ind i mine forældres lejlighed og det skyldes manglene udluftning. Det skete efter vi fik termovinduer.
Det kan være kondens eller en utæt fuge, måske begge.
Jeg selv fjernede alt tapet og gav det rigligt med rodalon derefter fik det forankringsgrunder og til sidst med spærre grunder (800.- for 5L tror jeg det kostede ).
Det virkede.
Men først skal du finde kilden til der er fugt/svamp.
Du kunne også tage ud og handle en fugtstyret blæser til dit aftræk, ved at Harald Nyborg har en.

Hvad angår hvem der betaler, kommer det nok an på hvor strenge selskabet er. Men hvis du er lejer har du vel også en velligeholdelses konto.

it is better to burn out than to fade away
Skrevet af micjen på 23 sep 2011 22:05
Tænker nærmere på, det er vel ikke mit problem som lejer at udbedre skaden..når det sker i et vådrum...har jo intet gjort forkert...

Nej, for hvis det er det oprindelige badeværelse, så er det jo manglende renovering med alt hvad det indebærer. så jeg ville gå til bestyrelsen og gøre opmærksom på problemet og lade dem om at ordne det i første omgang. 

Du skal blot tænke over i din daglige brug af badet, at lufte kraftigt ud, indtil badeværelset er iorden igen.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også