eltilslutning af opvaskemaskine

Jeg skal tilslutte min opvaskemaskine, men stikket passer ikke.

Jeg mener, at den blå skal i V som sidder helt til højre, jordforbindelsen skal i midten og den brune helt til venstre.

En af mine venner siger dog, at det ikke er så simpelt. Jeg tør ikke tage chancen og brænde min opvasker af, så er der nogen der ved nonget med sikkerhed der kan hjælpe??

Gili

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Din elektriker kan med sikkerhed hjælpe :-)

Nu kan jeg ikke helt huske, hvordan disse komfurudtag er forbundet, men står der ikke noget ved terminalerne? Hvis det er forbundet korrekt, skal blå i N, gul/grøn i "omvendt træ symbol", og brun i en af de andre - ikke afgørende, men dog helst til den mindst belastede fase.
Jo, der står de ting du nævner og det er derfor jeg antager ledningerne skal i som jeg har beskrevet.

Er det het sikkert? Så brænder jeg ikke min opvasker af?

Gili

Skrevet af gili på 22 sep 2011 12:07
Jo, der står de ting du nævner og det er derfor jeg antager ledningerne skal i som jeg har beskrevet.

Er det het sikkert? Så brænder jeg ikke min opvasker af?

Du forbinder bare som jenshøj skriver. Husk lige at klippe de uisolerede stykker af i en længde, der gør at kobberet ikke stikker mere end 1mm udenfor terminalen. Hvis det skal være helt rigtig, forsyner du den uisolerede del af ledningerne med terminalrør, det kræver en speciel tang at presse dem på.

fase
Det prøver jeg - tak til jer begge

Gili

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis