Hvad er forskellen på disse to varmeblæsere?

Hej lds'ere

Jeg købte sidste vinter 2 af sådanne varmeblæsere som denne: 


Der var dog en del arbejde i at levere dem tilbage og få en ny når de efter få uger stoppede med at fungere. 

HN har også denne type varmeblæser på 2kW. Hvad er forkellen på de 2 - får jeg den samme varme ud af de 2 typer?



Kan I anbefale et alternativ. Det er til at varme et par værelser på 1. salen fra 16 grader til 20 grader om vinteren. F.eks. denne - er den noget værd?




Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ydelsen målt i Watt er den samme på de 2 nederste typer nemlig 2000W. Så du kan bare vælge den du synes bedst om. Der er kun udseendet til forskel.

fase
Ydelsen på alle 3 varmeelementer er 2 kW, så ydelsen bør teoretisk være den samme ja, men de er jo i forskellig indpakning om man så må sige. Er der forskel på kvaliteten eller hvad? Hvorfor er industivarmeren så stor, hvis man kan nøjes med en lille varmeblæser? Jeg forstår det ikke helt.

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


Skrevet af dan yh på 21 sep 2011 13:37
Ydelsen på alle 3 varmeelementer er 2 kW, så ydelsen bør teoretisk være den samme ja, men de er jo i forskellig indpakning om man så må sige. Er der forskel på kvaliteten eller hvad? Hvorfor er industivarmeren så stor, hvis man kan nøjes med en lille varmeblæser? Jeg forstår det ikke helt.

Ydelsen er ikke kun ens i teorien, men også i praksis. Industrivarmeren er ikke større en den anden varmeovn, prøv at se målene. Industrivarmeren er forsynet med en blæser, som måske fordeler varmen hurtigere. Du kan selvfølgelig nøjes med en lille varmeblæser. Industrivarmeren er nok lidt mere lydløs end den lille varmeblæser.

fase
Nå okay på den måde. Jeg kan altså forvente at mit rum er varmet lige så hurtigt op lige meget hvilken af de 3 jeg vælger. Dog er der noget med lyd og sådan der kan være forskellig.

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


jeg har denne http://www.harald-nyborg.dk/merinfo...82&n=30100 og den varmer ikke en s... så den får du ikke meget varme af
så den er røget ud.
jeg vilde bruge den sidste du linker til også den pæneste
Den sidste du linker er ganske god. Har selv en. Der er 3 forskellige trin og du kan vælge at bruge den uden blæser (lydløs).
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis